דיוור אלקטרוני מתובל בהומור

ברנש נכנס אל חנות ספרים, ניגש למוכרת ושואל אותה: "היכן נמצא האזור של העזרה העצמית?". המוכרת מושכת את כתפיה ושואלת: "אם אני אגיד לך, זה לא יחטיא את המטרה?".
אז מה בין דיוור אלקטרוני לבין הומור אתם שואלים? ובכן, הומור הוא חלק אינטגראלי מהאינטראקציה היומיומית שלנו, ואין זה משנה אם אנחנו מנסים למצוא את דרכנו בחנויות הספרים, נפגשים עם חבר, נמצאים בפגישה עסקית או אפילו שולחים דיוור אלקטרוני.

אבל לא צריך ללכת רחוק מדי, הרצון השורשי לצחוק ולחייך הוא זה שאחראי על שיתוף ויראלי של סרטונים, להגיב לסטטוסים משעשעים בפייסבוק והוא זה שאחראי על אחד הקיצורים הראשונים בעולם האינטרנט והתקשורת –LOL. יתרה מכך, מחקרים שנערכו בארצות הברית הוכיחו שאמריקנים מעדיפים להתעדכן בחדשות היומיות, ולא פעם הקשות, דרך תוכניות מצחיקות דוגמת הדיילי שואו עם ג'ון סטיוארט.

סוציולוגים ובלשנים שחקרו את הצחוק הראו שהצורך שלנו לצחוק הוא לא לשם הנאה גרידא, בנוסף הומור עוזר לנו להתחבר אחד לשני ופורט על מיתרי הצורך להשתייך, כמו גם שהומור מפחית מתח וחרדה, והרי בישראל יש לנו הרבה סיבות להיות במתח. הומור אפשר להוסיף לספרי מתח, לדיוור אלקטרוני, לספר בישול, לבלוג, לסרטונים ובעצם כמעט לכל דבר. חוקרי תקשורת שבדקו הומור גילו שמסרים קומיים מגדילים את הסיכוי שנאהב את המוצר המפורסם ואף נחרטים טוב יותר בזיכרון שלנו.

וגם אם הנושא שעליו אתם רוצים לכתוב בניוזלטר שלכם הוא רציני, שימוש מעודן בהומור עשוי להקל על הקוראים שלכם ולהעניק הפוגה מהתעסקות בנושא הרציני או הקשה.

קווים לדמותו של ההומור העדין

כאשר אנחנו מדברים על דיוור אלקטרוני הומוריסטי, אנחנו מתכוונים לתיבול עדין, כאמור, ולא לכתיבת כל הניוזלטר בהומור. שם המשחק הוא מידתיות (המילה שהעולם כל כך אוהב להטיח בנו בזמן האחרון לנוכח מבצע "צוק איתן"). לא צריך להגזים, אפשר לעשות מה שאנחנו עשינו, לפתוח עם בדיחה קלילה שתפתה ותגרום לנמענים להמשיך, לקרוא ולהעמיק.
מסתבר שאנקדוטות וסיפורים אמיתיים מצחיקים אותנו. יש מומחים שגורסים שסיפור מצחיק אמיתי יצחיק אותנו הרבה יותר מבדיחה משויפת היטב. סרטוני פספוסים של נפילות ביוטיוב הם כנראה ההוכחה לכך.

חשוב להבין שיש הבדל בין ציניות לבין הומור. מומלץ מאוד מאוד להתרחק מסרקזם ולהתקרב להומור. ציניות עלולה לפגוע באוכלוסיות מסוימות ולכן להחטיא את המטרה שלנו, קרי: להגדיל את כמות הקוראים שלנו. את הטוויסט ההומוריסטי בניוזלטר שלכם אתם יכולים להשיג לא רק באמצעות טקסט, כי אם גם באמצעים נוספים כגון: קריקטורה משעשעת, סרטון מצחיק, איורים וציורים, גרפים ובכל אמצעי ויזואלי שעומד לרשותכם.

כלל אחרון וחשוב לכתיבה של ניוזלטר מצחיק ויעיל הוא להודיע או להתריע לקוראים שאתם משתמשים בהומור, וכלל זה נכון כפליים אם נושא הדיוור האלקטרוני שלכם רציני או קשה כמו במקרה של מחלות. יש להודיע לקורא שבמקום הזה יש משהו קצת אחר: שימוש בסוגריים, התייחסות מקדימה או מאוחרת (זה מזכיר לי סיפור ..או בדיחה שלאחרונה שמעתי) הם חלק מהדרכים להודיע על אתנחתא קומית.

ככותבים יש לנו ארסנל של טכניקות ללכוד את תשומת ליבו של הקורא, ואחד הכלים החזקים ביותר הוא הומור. איש חכם אמר פעם "שאם אתה יכול לגרום להם לפתוח את הפה על מנת לצחוק, אז אתה יכול לגרום להם לפתוח את הלב כדי ללמוד", ואני מוסיף וגם "לפתוח את הכיס כדי לרכוש!!!".

נכתב על יד ViPlus – מערכת דיוור אלקטרוני שנותנת תוצאות

פורסם על ידי דודי שרון – קידום אתרים ושיווק באינטרנט

© 2019 טוב לדעת. All rights reserved.

אתר "טוב לדעת" מכיל טיפים, המלצות, עצות ומדריכים שטוב לדעת ושנכתבו ע"י הגולשים או ע"י מומחים בכל תחום.
חשוב לדעת: המידע המופיע באתר אינו תחליף להתייעצות עם אנשי מקצוע מתאימים במצב שיש צורך בהתייעצות כזו.
כותבים נבחרים: GOODSTUFF