הליכה בריאה – כיצד?

גם אתם נמנים עם חובבי ההליכות לצרכי שמירה על הבריאות? מעוניינים לשפר את טכניקת ההליכה שלכם? הגעתם למקום הנכון. בכתבה שלפניכם ריכזנו עבורכם מספר טיפים ועצות, שיעזרו גם לכם להפיק את המקסימום מפעילות זו.

יתרונות ההליכה כחלק מפעילות ספורטיבית:

  • פעילות אירובית המשפרת את מערכת הלב- ריאה
  • מסייעת בשרפת שומנים וקלוריות
  • משפרת את קצב חילוף החומרים בגוף
  • שומרת על הגמישות הטבעית של גופינו

ועוד.

אך על מנת ליהנות מפעילות ספורטיביות זו, יש לקיימה תוך הקפדה על הכללים הבאים:

תנוחה נוחה- הקפידו על ראש זקוף ומבט מיושר לעבר האופק, כמו כן, במהלך ההליכה הכתפיים אמורות להיות משוחררות והחזה מורם. הקפידו לשמור גם על גב זקוף, כאשר אתם מחזיקים את שרירי הבטן לאורך כל ההליכה.

הידיים אמורות להיות מונחות לצידי הגוף ולפעול בניגוד לפעולת הרגליים.

צעידה בריאה- הימנעו מצעדים גדולים מדי, הקפידו על צעידה בצעדים קלים ונוחים. מומלץ להגדיל את טווח ההליכה מעת לעת, תוך שמירה על קצב הליכה קבוע.

נשימה נכונה– הקפידו על נשימה קבועה לאורך כל הדרך. כמו כן, הקפידו על הוצאת אוויר מלאה בכל פעם מחדש, וזאת על מנת לרוקן את הריאות באופן מלא.

נעליים– הפקידו על נעליים נוחות המיועדות למשטח עליו אתם הולכים

פרטי לבוש- הקפידו על לבישת בגדים נוחים וקלים. בקיץ מומלץ להקפיד על משקפי שמש וכובע (במידה ואתם נוהגים ללכת במהלך היום). בחורף מומלץ ללבוש שכבות קלות –אותן ניתן להסיר תוך כדי ההליכה.

מים- הקפידו על שתיית מים רבה לפני, אחרי ותוך כדי ההליכה.

זכרו- הליכה יומיומית הינה פעילות ספורטיבית המחייבת אתכם היוועצות עם רופא המשפחה או רופא ספורט.

© 2017 טוב לדעת. All rights reserved.

אתר "טוב לדעת" מכיל טיפים, המלצות, עצות ומדריכים שטוב לדעת ושנכתבו ע"י הגולשים או ע"י מומחים בכל תחום.
חשוב לדעת: המידע המופיע באתר אינו תחליף להתייעצות עם אנשי מקצוע מתאימים במצב שיש צורך בהתייעצות כזו.
כותבים נבחרים: GOODSTUFF