קינואה – חגיגה של בריאות!

סלט קינואה

מאת מגזין דגנים

הקינואה הגיעה אל השולחן שלנו רק בשנים האחרונות וכבר הספיקה לכבוש לבבות רבים. זרעיה הקטנים והטעימים מגיעים אלינו מהרי האנדים הרחוקים שבדרום אמריקה והטעם האגוזי המעודן  שלה מזכירים מאוד דגנים, אולם מאחר והקינואה אינה דגן פר-סה היא מהווה תחליף פופולרי בקרב אלו שאינם יכולים לאכול גלוטן, אך ממש לא רק שם. הקינואה הפכה לבת-בית של אנשים רבים לרבות פודי'ס, צמחונים, טבעונים, בריאותנים ועוד.

הקינואה הינה מגוונת ממש כמו אורז ובמקביל התברכה בכמות גדושה של חלבונים, כמות שלא ניתן למצוא בשום דגן אחר. זה קורה מאחר שבקינואה נמצאות כל החומצות אמינו שדרושות לנו ביום. ובמיוחד, קינואה עשירה בליזין, חומצת אמינו חיונית מאוד שבלעדיה תאי הגוף שלנו לא יוכלו להתפתח ולהתמודד עם איומים. ואם עדיין לא השתכנעתם אז הקינואה גם עשירה במגנזיום, נחושת, מנגן, זרחן ובברזל, הרבה מאוד ברזל.

בישול קינואה

בנוסף לכל המעלות שמנינו כאן, הקינואה גם מאוד קלה לבישול והכנה. חשוב מאוד לשטוף היטב את זרעי הקינואה לפני העבודה מאחר והן עטופות, באופן טבעי, בשכבה מרירה שתכליתה להגן על זרעי הקינואה מפני ציפורים ופולשים בלתי רצויים אחרים. אבל גם אם לא יצא לכם לשטוף בצורה יסודית את הקינואה, מרבית החברות והמותגים שמוכרים קינואה ארוזה כבר שטפו אותה עבורכם. ובכל זאת, אם יש לכם אפשרות הקפידו לנקות אותה עוד בעצמכם.

הקינואה יכולה להיות מוכנה בתוך 15 דקות בלבד, ומאוד קל להבחין מתי היא מוכנה – ברגע שרואים חוט סלילי לבן מתפתל סביב זרעי הקינואה.

טיפול בסיסי בקינואה: יש לא מעט מתכונים להכנת קינואה וברבים מהם מציעים לנו לטפל בקינואה ממש כמו באורז – יחס של 2 כוסות מים על כל כוס קינואה. זה אכן עובד יופי, אך אני מצאתי שזרעי הקינואה יכולים להיות יותר אווריריים אם מבשלים אותם ביחס של 3 כוסות מים על כל כוס קינואה. כאשר מבשלים כך הזרעים הקטנטנים הופכים לפי 4 מגודלם לאחר הבישול. כלומר אם תבשלו כך כוס קינואה למעשה תקבלו 4 כוסות קינואה מבושלת, מנה המספיקה ל-6 סועדים לפחות.

מתכון: עגבניות במילוי קינואה / סוגת בשיתוף אוכל טוב – מאקו

מה צריך?

שליש כוס קינואה של סוגת

5 עגבניות בגודל גדול

חצי כוס פטרוזיליה – לקצוץ דק

רבע כוס חמוציות (לא ממותקות)

חצי כוס אגוזי מלך – לקצוץ

גבעול בצל ירוק – לקצוץ דק

שמן זית

מלח

פלפל שחור גס

איך מכינים?

  • חממו שמן זית בסיר קטן. הוסיפו את הקינואה וטגנו אותה למשך דקה, תוך שאתם מערבבים את הקינואה. הוסיפו מעט מלח.
  • הוסיפו מים רותחים, ערבבו והנמיכו את הלהבה. בשלו במשך 10 דקות. במידה ונשארו נוזלים בסיר, סננו את הקינואה ושימו אותה לבסוף בקערה.
  • הסירו את ראשי העגבנייה ושימרו אותם בצד (נשתמש בהם מאוחר יותר לסגירת העגבניות).
  • רוקנו את תוכן העגבנייה לקערה קטנה.
  • הוסיפו לקערת הקינואה את הפטרוזיליה, הבצל הירוק, החמוציות, אגוזי המלך, מלח, פלפל  וערבבו היטב.
  • בינתיים, חממו את התנור ל-180 מעלות.
  • הכינו תבנית מרופדת בנייר אפייה.
  • מלאו כל אחת מן העגבניות בתערובת הקינואה שבקערה. הניחו את העגבניות בתבנית וסגרו אותן עם הראשים שהשארתם בצד.
  • הברישו את העגבניות בשמן זית – קלות.
  • הכניסו את העגבניות הממולאות לתנור ואפו למשך כ-45 דקות או עד אשר העגבניות מזהיבות ורכות.
  • הגישו כשהעגבניות חמות.

בתאבון!

לעוד כתבות מעניינות ליחצו כאן

© 3762 טוב לדעת. All rights reserved.

אתר "טוב לדעת" מכיל טיפים, המלצות, עצות ומדריכים שטוב לדעת ושנכתבו ע"י הגולשים או ע"י מומחים בכל תחום.
חשוב לדעת: המידע המופיע באתר אינו תחליף להתייעצות עם אנשי מקצוע מתאימים במצב שיש צורך בהתייעצות כזו.
כותבים נבחרים: GOODSTUFF