אזרחות פורטוגלית – איזה מסמכים צריך להכין לפני הוצאת דרכון פורטוגלי

בשנים האחרונות לא מעט אנשים מנסים להבין ולבחון את השאלה האם גם להם מגיעה אזרחות פורטוגלית ובהמשך גם דרכון. אם חשבתם לרגע שההוכחה שבמשפחה שלכם יודעים לדבר לאדינו זה מספיק, דעו שזה כלל לא מדויק. אומנם זה נכון שבשנים האחרונות ממשלת פורטוגל נתנה לא מעט דרכונים ליהודים ישראלים, אך לא רק על סמך ההיכרות עם שפת הלאדינו. בפועל צריך להגיש לא מעט מסמכים כדי לקבל את האזרחות הפורטוגלית שאחר כך גם תאפשר לכם להגיש בקשה לקבלת דרכון. אתם תוהים איזה מסמכים צריך? זקוקים למידע? כל התשובות במאמר שלפניכם. 

בדרך לדרכון מוציאים תחילה אזרחות פורטוגלית

לא כל האנשים מבינים ויודעים זאת, אך לפני שמתחילים לחלום על הדרכון, צריך להוציא את האזרחות הפורטוגלית. בפועל אנחנו רואים שישנם לא מעט מסמכים שצריך לספק ולהגיד לקהילה היהודית בפורטוגל, והם: 

  • צילום של הדרכון הישראלי שלכם. 
  • צילום של תעודת הזהות הישראלית שלכם, כולל הספח שבה. 
  • תעודת הלידה, ובמידה ומגיש הבקשה לא נולד בישראל, התעודה צריכה להיות דו לשונית. 
  • במי ויש – צריך לספק גם צילום של תעודת נישואים או גירושין. 
  • צילומים שונים של חשבון חשמל, ארנונה ועוד, במטרה להוכיח שמגיש הבקשה חי בישראל. 
  • יש להגיש עץ שורשים משפחתי של מגיש הבקשה. 
  • מסמכים נוספים שיכולים להוכיח את הקשר של הפונה ליהדות פורטוגל. 

כיוון שלא מדובר על מעט מסמכים, אנחנו מאוד ממליצים לכם להתחיל לטפל בעניין הזה כבר עכשיו. חשוב להבין שלא אחת ייקח זמן לתרגם את המסמכים או להשיג צילומים של המסמכים הנדרשים ולכן, אם אתם רוצים לקדם את העניין, רצוי לחפש את המסמכים הנדרשים עוד היום. זה נכון כמובן בעיקר בנוגע למסמכים המראים את הקשר שלכם ליהדות פורטוגל. חשוב להבין: בלי ההוכחות הללו לא תוכלו לקבל אזרחות פורטוגלית ולא תוכלו להגיש בעתיד בקשה לקבלת דרכון. 

כמה עולה התהליך הזה? 

רוב האנשים שחולמים על האזרחות הפורטוגלית שלהם, ועל הדרכון שבדרך, רוצים גם לדעת על איזה עלויות מדובר. לכן אנחנו בהחלט יכולים להבין אתכם אם גם אתם מוטרדים מהעניין הזה, וכדאי לדעת: אזרחות פורטוגלית זה משהו שבהחלט תצטרכו לשלם עליו כסף. התשלום כולל את כל הטיפול במסמכים שלכם, את הפניה בשמכם לשגרירות פורטוגל ואפילו את התרגומים הנדרשים למסמכים. מצד שני, זה לא אומר שחובה לשלם סכום גבוה שכן יש היום לא מעט נותני שירות בתחום הזה. משמעות הדברים מבחינתכם היא שאם אתם מעוניינים לחסוך ולא לשלם יותר מידי, זה אפשרי. כל מה שאתם צריכים לעשות זה רק לפנות אל כמה אנשי מקצוע שעוסקים בתחום הזה, להציג בפניהם את הבקשה שלכם ולהבין כמה כל אחד מהם ידרוש עבור השירות שהוא יכול להציע לכם. 

כתיבת תגובה

תפריט נגישות