אחת ולתמיד משמעות ההבדל בין ליסינג פרטי, תפעולי ומימוני

מזה מספר שנים מהווים מסלולי ליסינג תחלופה לרכישת רכבים או פתרון מימון נוח לרכב. חברות הליסינג מציעות שירותים ללקוחות עסקיים לצד לקוחות פרטיים, כאשר שלושת המסלולים בהם ניתן לשכור רכב הם : הליסינג הפרטי, הליסינג התפעולי והליסינג המימוני. כל אחד מהמסלולים מביא עמו יתרונות וחסרונות, את המסלול המתאים לכם תבחרו בהתאם למשך תקופת ההשכרה הדרושה לכם.

מסלול ליסינג פרטי הוא הדרך בה תוכלו לנהוג ברכב חדש ומרשים מבלי לרכוש אותו בעצמכם. אלו הם מסלולי השכרת רכב ארוכי טווח בהם חברת הליסינג ממשיכה לספק שירותים ללקוח ולהחזיק בבעלות על הרכב, אך האחריות לטיפולי התחזוקה מוטלת יל הלקוח . שימו לב, גם לקוח פרטי יוכל לבחור במסלול של ליסינג פרטי תפעולי במסגרתו הוא נהנה משירותי תחזוקה מלאים לרכב. נציין כי מסלול של ליסינג תפעולי פרטי יהיה יקר יותר בהשוואה למסלול הליסינג הפרטי הרגיל. מסלולי הליסינג הפרטי מיועדים ללקוחות פרטיים, הלקוחות העסקיים בוחרים לרוב במסלולי ליסינג תפעולי.

מהו ליסינג תפעולי?

זהו מסלול חכירה רכבים לטווח הארוך במסגרתו האחריות לתפעול הרכב ותחזוקתו ממשיכה להיות תחת אחריותה של חברת הליסינג. צוות השירות של חברת הליסינג הוא אשר אחראי לטפל בתקלות טכניות, תיקונים עקב תאונות, לבטח את הרכבים בפוליסות הדרושות וגם להחליף צמיגים תקולים או לדאוג לטסט שנתי. היקף השירותים משתנה בהתאם לחבילת השירות שנבחרה, ישנן חבילות מצומצמות יותר וחבילות הכוללות שירות מקיף מהחלפת פנצ'ר ועד אספקת רכב חלופי במקרה של תאונה עד לבית הלקוח.

המסלול התפעולי מאפשר לנהג להחליף את הרכב בו הוא נוסע בתום תקופת ההשכרה ברכב חדיש יותר. הלקוחות במסלול הזה הם בעיקר לקוחות עסקיים השוכרים מספר רכבים לשימוש עובדי החברה, השירות התפעולי המלא מסיר מהם כל דאגה לטיפול ברכבים.

מהו מסלול ליסינג מימוני?

מסלול זה הוא למעשה פתרון מימון לרכישת רכב חדש, זהו מסלול חכירה ארוך טווח בסופו רשאי הלקוח לרכוש את הרכב. תשלומי דמי השכירות החודשיים משמשים למעשה כתשלומים בעבור רכישת הרכב. נדגיש כי עד לשלב בו הרכב נרכש במלואו נותר הרכב בבעלות של חברת הליסינג, אך הלקוח הוא שאחראי לטיפולי התחזוקה ברכב.

תנאי רכישת הרכב בתום תקופת החכירה מפורטים בהסכם כתוב מראש, המסלול אידאלי בעבור לקוחות פרטיים ועסקיים. ישנם לקוחות עסקיים הבוחרים במסלול זה בכדי לאפשר לעובדים לרכוש את הרכב במחיר אטרקטיבי בתום תקופת ההשכרה. חוזה ההשכרה של הליסינג המימוני נע בין 40 חודשים ועד 80 חודשים, בתום התקופה מחליט הלקוח האם לרכוש את הרכב בו נהג או לחילופין להחליף את הרכב בדגם חדש יותר.

את מסלול הליסינג המתאים לכם תבחרו בהתאם לצרכים אישיים ויכולות כלכליות, הליסינג התפעולי פוטר אתכם מדאגות אך הוא דורש השקעה כספית גבוהה יותר. ליסינג מימוני יהיה פתרון אידאלי בעבור אלו המבקשים לרכוש את הרכב בתום תקופת ההשכרה במחיר שווה לכל כיס.

 

כתיבת תגובה

תפריט נגישות