איטום גגות – איך זה עובד?

איטום גגות הוא הפעולה של מריחת חומר איטום מיוחד על גג הבית המונע חדירת מי גשמים אל תוך הבטון, דרך התקרה אל תוך החללים הפנימיים של הבית.

כאשר מי הגשמים חודרים אל תוך המבנה הם גורמים נזקים רבים. מדובר בתהליך ארוך בו הטיח מתקלף, הבטון נחלש והברזל שבתוכו נחשף ומחליד. טיפים לבחירת חברת איטום תמצאו במאמר הזה.

אך עוד הרבה לפני זה הרטיבות עלולה ליצור עובש בקירות. כולם יודעים שהעובש יוצר ריח רע ומראה אסתטי אך לא מודעים לכך שהוא גם יותר מחלות נשימתיות מסוכנות. בבתים רבים ישנם קירות גבס; במידה ויש לכם קירות גבס בבית הם רגישים מאוד לרטיבות. לכן אין שום צל של ספק שיש לטפל בבעיות רטיבות בהקדם.

 

 

שיטות הטיפול הטובה ביותר היא מניעה, כלומר איטום גגות מניעתי. כולנו יודעים שבסביבות נובמבר מתחילים הגשמים ואיתם גם הנזילות. לכן אנו לא מחכים לנזילות בשביל להזמין מומחה לאיטום גגות, אלא מנסים למנוע זאת מראש. כאשר יורדים גשמים והגג רטוב אין הרבה מה לעשות, לא ניתן לטפל בגג רטוב וצריך לחכות. אם רוצים להימנע ממצב זה יש להזמין ממוחה לאיטום גגות כבר בקיץ על מנת להכין את הגג לחורף המתקרב. כאשר מקדימים את הטיפול החומרים נספגים היטב בגג ויוצרים גג אטום לקראת החורף.

 

חשוב לדעת שאיטום גגות הוא פעולת תחזוקה אשר יש לחזור ולבצע שוב כל כמה שנים. אין שום פתרון איטום אשר מחזיק לנצח. ישנן טכניקות איטום שונות העושות שימוש בחומרים שונים. כאשר  מזמינים איטום גגות אצל קבלני איטום המתמחים בנושא ניתן לצפות לתוצאות טובות המחזיקות זמן רב. כמו בהרבה דברים בחיים, מוטב להשקיע קצת יותר באיטום איכותי ומקצועי מאשר לעשות איטום בזול אשר ספק אם יחזיק מעמד עד סוף החורף.

 

בעבר איטום גגות התבצע בעיקר על ידי זפת חמה; היום עם הטכנולוגיה המודרנית ישנן טכניקות שונות לאיטום הגג. הזפת החמה שודרגה ונעשה שימוש ביריות ביטומניות המשלבות פוליאסטר עם זפת; חומרי איטום אקריליים; מולטי גג (חומר איטום פולימרי) ויריעות של EPDM או PVC. לכל אחת מהשיטות יש את היתרונות שלה ועל מומחה האיטום להתאים את השיטה המתאימה לכל בעיה. חומר האיטום הוא חשוב מאוד אך הוא לא הפקטור העיקרי; גם אופן ההכנה של הגג והשימוש בחומר משחקים תפקיד.

 

 

לסיכום, איטום גגות הוא תחום למקצוענים אשר מכירים את הנושא. יש להתרחק מקבלני איטום המבצעים שיטת איטום אחת ויחידה ולהעדיף את אלו אר מתאימים את השיטה לנסיבות.

 

 

כתיבת תגובה

תפריט נגישות