איך בוחרים מגן אצבעות

מגן אצבעות לילדים הוא מוצר שמטרתו הינה להגן על אצבעות ילדינו ממעיכה. מגן האצבעות מתלבש על דלתות, ספציפית – על זווית הפתיחה של הדלת, ומונע מילדינו להכניס את ידיהם הרכות בין אותו חריץ. באופן זה, ניתן למנוע את טריקת הדלת על אצבעותיהם של הילדים, ולהגן עליהן. בשוק, קיימים שלל מגיני אצבעות לדלת, והשפע הזה מקשה מעט על רכישת מגן אצבעות אידיאלי לדלת, שכן לעיתים קרובות, אנו מבולבלים ולא יודעים במה לבחור. בדיוק מסיבה זו, הכנו עבורכם את המדריך לבחירת מגן אצבעות לילדים. הרי לפניכם מספר קריטריונים שחשוב לבדוק בטרם הקנייה.

זווית פתיחת הדלת

היות ומגן האצבעות מתעתד להתלבש על זווית הפתיחה של הדלת, יש לבדוק היטב את גודל הזווית הזאת, כך שנוכל להתאים לה את מגן האצבעות המתאים ביותר עבורה. לעיתים קרובות, נמצא כי קיים הבדל משמעותי בין זווית הפתיחה של דלת אחת לאחרת, ומסיבה זו, חשוב שלא להקל ראש בבדיקה זו. מגן אצבעות גדול מדיי לא יוכל להתלבש על זווית הדלת, ומגן אצבעות קטן מדיי עלול להשאיר מרווח בו יוכלו הילדים להכניס את אצבעותיהם – וכך, למעשה, אנו מפספסים את המטרה. מסיבה זו, יש לבדוק היטב את גודל הזווית של כל דלת בה אנו מעוניינים להתקין מגן אצבעות לילדים.

גודל הדלת

על אותו עיקרון כמו זווית הדלת. חשוב מאוד לבדוק את גודל הדלת, בכלל את זה את אורכה ורוחבה, כך שנוכל להתאים לה את מגן האצבעות האידיאלי עבורה. בעוד שדלתות כניסה לרוב יתאפיינו בגדלים זהים או קרובים יחסית, הרי שדלתות של חדרים בבית עשויות להשתנות משמעותית האחת בין האחרת, ולכן, בעת המדידות של גודל זווית הפתיחה של הדלת, יש גם לבדוק את גודלה ועיצובה של הדלת כולה (בעיקר את אורכה ורוחבה).

החומר ממנו עשוי מגן האצבעות

על החומר ממנו עשוי מגן האצבעות להיות מעט גמיש ורך, וזאת על מנת שלא יזיק בעצמו לילדינו ושיוכל לעמוד בפתיחתה וסגירתה של הדלת על בסיס קבוע. חומר קשה יותר עלול להישבר, עניין שעלול להוות סכנה לילדינו בפני עצמו. החומר הנפוץ ביותר למגיני אצבעות בשוק הינו הסיליקון. מומלץ שלא להתפשר על חומר פחות איכותי, גמיש או רך, שכן אז, אנו עלולים למצוא את עצמנו מחליפים במהרה את מגן האצבעות או חושפים את ילדינו לסכנות אחרות. כמו כן, חשוב לוודא כי מדובר בסיליקון (או כל חומר מתאים אחר) עמיד ככל הניתן.

תפריט נגישות