איך בוחרים מזון לכלבים?

הכלב הוא ידידו הטוב ביותר של האדם ואם הוא חי איתו באותו הבית והוא חלק מהמשפחה, חשוב להקדיש מחשבה גם לבחירת המזון הטוב ביותר עבורו, ממש כמו שאנחנו משקיעים מחשבה במזון שאנחנו מכניסים לפה שלנו. בשוק המזון לכלבים היום יש לא מעט מוצרים, שצריך להכיר ולהבדיל ביניהם כדי למצוא את המזון הטוב ביותר עבור הכלבים שלנו. אז איך בוחרים מזון לכלבים? הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לתת את הטוב ביותר לחבר הטוב שלכם.

המזון צריך להיות מתאים לגיל הכלב

לפני שנדבר על סוגים שונים ומרכיבים בתזונה של הכלב, השאלה איך בוחרים מזון לכלבים מתייחסת גם לגיל הכלבים. צריך להבדיל בין כלב שהוא גור קטן שזה עתה נולד ובין כלב בוגר. ממש כמו מזון לתינוקות גם בתחום המזון לכלבים יש סיווג של המזונות לפי גיל הכלב כאשר לגורים יש מזון מיוחד ולכלבים בוגרים יש מזון אחר. מרכיבי המזונות משתנים בהתאם לגיל ולצרכים של הכלב באותו שלב בחייו ולכן כדאי להקפיד על מתן מזון שתואם את גיל הכלב.

בחירת מזון לכלב יכולה להיות תהליך ארוך

עוד דבר שחשוב לקחת בחשבון כאשר מאמצים או רוכשים כלב חדש לבית הוא הניסוי והטעייה שמסביב לבחירת המזון. כל כלב הוא בעל רגישויות שונות, יש כלבים חלשים יותר שזקוקים ליותר חלבונים וסידן, יש אחרים שיכולים להיות רגישים למרכיב מסוים בתזונה שהם מקבלים ויש כאלו שממש יכולים לאכול הכל ושוב דבר לא מזיז להם.

לפעמים בחירה של מזון לכלב היא תהליך ארוך והכלב יסמן לכם מתי תגיעו לנחלה עם סוג המזון שבחרתם לו. כלב שהמזון שהוא צורך אינו מתאים לו יגיב לכך בהקאות, בשלשולים או בתחושה של חולשה ובמצב כזה כדאי תמיד להתייעץ עם הוטרינר ולנסות להחליף לכלב את המזון. היום יש בשוק סוגי מזון רבים שגם שמים דגש על מצבו הבריאותי של הכלב.

כלב שסובל למשל מעודף משקל רב ומתקשה ללכת, יכול להנות היום מתזונה דלת קלוריות שמתאימה לכלבים. גם במקרה זה מומלץ לפני שמתחילים ב"משטר דיאטה" להתייעץ עם הוטרינר כדי לקבוע שזו באמת הדרך הנכונה ללכת בה. בקיצור, בחירת מזון לכלב יכולה להיות תהליך לא קצר עם הרבה שינויים בדרך.

השאלה התקציבית

לקחת כלב הביתה ולגדל אותו פירושו גם השקעה כספית שאי אפשר להימנע ממנה. חיסונים, ציוד, ביקור אצל הוטרינר ועוד. לצד כל אלו חשוב מאד לרכוש את מוצרי המזון האיכותיים ביותר עבור הכלב. כמו בכל דבר גם כאן המוצרים האיכותיים והמזינים ביותר הם לרוב המוצרים היקרים יותר ולכן כדאי לשקול היטב מה קונים ואיפה. בחנויות לציוד לחיות בדרך כלל תמצאו הנחות על מזון לכלבים – אם תבחרו בספק קבוע תקבלו בדרך כלל הנחה נוספת.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות