איך לבחור את המזון המתאים ביותר לחתולים

כשאנחנו לוקחים על עצמינו את האחריות לגדל חיית מחמד בבית, בין אם מדובר בכלב או חתול, האחריות כוללת גם דאגה להזנה בריאה שתאפשר את גדילתו ואת המשך התפתחותו. חנויות המשווקות ציוד לחתולים  מציעות מבחר רחב של סוגי מזון, שעשוי לבלבל ולהקשות על הבחירה. להלן מספר דגשים שכדאי לשים לב אליהם בעת בחירת האוכל המתאים ביותר:

שיקולי עלות מול איכות

אמנם מחירי המזון לחתולים עשויים להיות עסק לא זול, עדיין כשמדובר בתזונתו היחידה של החתול, חשוב להשקיע בסוג מזון איכותי, העשוי מחומרי גלם איכותיים. אין הכרח לרכוש מזון מסדרת פרימיום, אך יש לקחת בחשבון כי מדובר בסוג מזון המומלץ על ידי וטרינרים והנו ידוע כמזון מזין שמתעכל בצורה טובה. בכל מקרה, כפי שהדבר מתייחס גם במקרה של מזון עבורכם, כדאי להעדיף מזון של חברה מוכרת, וותיקה ובעלת מוניטין ולא חברה אנונימית המציעה מזון זול באריזת חיסכון.

בחינת המרכיבים ותו התקן

בעת בחירת מזון לחתולים  בחנו את רשימת המרכיבים על גבי אריזת המזון. המרכיב המרכזי של המזון נדרש להיות בשר ואחוז החלבון נדרש להיות משמעותי (מעל 30%). כמו כן, כפי שתעדיפו לוותר על מזון הכולל חומרים משמרים וצבעי מאכל שמוכרים כלא בריאותיים, כך גם במקרה כאן- העדיפו מזון שאינו כולל חומרים מהסוג. מבחינת תו התקן של המזון, וודאו כי מדובר בתו תקן של ה-AAFCO המוודא את איכות המזון. מדובר בתקן אמריקאי המוכר כקפדן וכמחמיר ביותר. התקן התזונתי מופיע על גבי אריזת המוצר כ- AAFCO STATEMENT ומודגש שהוא עבר Animal Feeding Test ותואם ומאוזן עבור קבוצת הגיל המיועדת.

הרכבת התפריט

אמנם כדאי להתמקד במזון שהתקבלו עליו המלצות מאנשי מקצוע כמו וטרינרים, אך בכל זאת כדאי להתייעץ עם מגדלי חתולים אחרים ולברר איזה סוג מזון מועדף ומוצלח מניסיון אישי שלהם. לגבי המלצות אנשי המקצוע, אלו כוללות בתפריט שילוב של מזון רטוב ויבש על מנת לוודא כי החתול לא יתייבש. כדאי לבחור טעמים שונים למזון יבש ורטוב, כך שלמשל אם המזון היבש יהיה מבוסס על עוף, הרטוב יהיה מבוסס על דגים למשל. כך יוצרים תפריט מגוון. מבחינת סוג האוכל המרכיב את התפריט, כדאי להעדיף לבחור במזון המותאם ייעודים לחיית המחמד שלכם. במידה ומדובר בגור חתולים (עד גיל חצי שנה), כדאי לבחור במזון המיועד לחיות בגיל ההתפתחותי הזה מאחר והוא מספק את כל ההרכב התזונתי הנדרש לצורך גדילה תקינה. וזאת לעומת מזון לחתול מבוגר, שלו קצב חילוף החומרים איטי יחסית ולכן הדרישות  מהמזון הנן לפחות מקורות אנרגיה ויותר סיבית המאיצים את קצב חילוף החומרים. לחתול מבוגר מאוד כדאי להגיש מזון המותאם לחתולים בגיל המתאים.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות