איך לבחור מדפסת למשרד קטן?

אתם לא תאמינו אבל מדפסת הלייזר המשרדית הקלאסית שמדפיסה רק בשחור לבן ממשיכה להימכר באופן מפתיע, אם אתם קוראים את הכתבה הזאת אתם כנראה מחפשים משהו יותר משוכלל, נגיד, מדפסת טובה יותר אשר מדפיסה בשיטת הזרקת דיו, לייזר, LED, או דיו מוצק.

השאלה היא איך אתם מחליטים איזה טכנולוגית הדפסה היא הטובה ביותר לעסק שלכם? כמה אתם מוכנים לשלם עבור המדפסת, עבור הדיו ועבור הדפים? קחו את הזמן לחשוב כמה אתם מדפיסים, אילו תכונות אם צריכים שיהיו במדפסת שלכם, למה המדפסת תשמש אתכם, מה הן העלויות השוטפות של המדפסת וכן על השירות שניתן לדגם הזה.

זול זה יקר

אתם כמובן לא רוצים להוציא יותר ממה שאתם יכולים להרשות לעצמכם. אבל לפני שאתם מתחייבים לקנות את המדפסת הזולה ביותר שאתם יכול למצוא, בואו נבחן מה "זול" באמת אומר ומדוע המדפסת הזולה ביותר לא יכולה להיות המדפסת הזולה ביותר.

המודל העסקי המשמש את רוב ספקי מדפסת עובד ככה: ככל שתג המחיר הראשוני של המדפסת יהיה נמוך, כך תהיה גבוהה יותר את העלות של הדיו או הטונר החלופיים. כתוצאה מכך, האדם היחיד עשוי ליהנות ממדפסת בעלות נמוכה הוא מישהו שמדפיס מעט מאוד, ובכך מותח את הזמן בין החלפות ככל האפשר. אלא אם כן אתם בין הבודדים אשר משתמשים במדפסת בפעמים נדירות, אני מציעה לכם לבדוק עלויות הדיו או טונר של מדפסת לפני שאתם קונים אותה, בכדי להימנע מהפתעות שיגמרו לכם את התקציב מאוחר יותר.

 

הזרקת דיו, לייזר, LED או דיו מוצק?

בחירת מכונה לפי טכנולוגית ההדפסה שלה לא אמור להיות משהו יותר מדי מסובך, הרי לרוב ההבדלים הם במהירות ההדפסה ובאיכותה. אם אתם מעוניינים להדפיס דפים אשר מכילים טקסט רגיל כגון מכתבים, מעטפות או טבלאות והאלמנט הגרפי היחיד הוא לוגו החברה אז מדפסת שחור לבן או LED יספיקו לצרכים שלכם. האחזקה של המדפסות הללו היא הפשוטה והזולה ביותר.

מדפסת לייזר צבעונית או מדפסת LED נראות כמו הבחירה הטבעית אם אתם רוצים לקחת דגם מתקדם יותר ממדפסות שחור לבן. חשוב לזכור כי מדפסות צבעוניות יקרות, וכן הדיו הצבעוני יקר גם כן. אך שימו לב, במידה ואתם מעוניינים להדפיס תמונות מדפסות אלו לא יעשו את העבודה. כאשר מדובר בתמונות, איכות ההדפסה של מדפסות אלו לא מספיק גבוהה והן מדפיסות עם קווים כך שהתמונה לא נראית חלקה מספיק. רוב מדפסות הלייזר וה- LED הצבעוניות מתקשות לחקות את איכות הצבע והמרקם של התמונה האמתית.

מדפסות דיו מוצק, זמינות רק בחברת Xerox, המשתמשת בטכנולוגיה ייחודית- הבלוקים של הדיו מצופים שעווה ובזמן ההדפסה הם נמסים ולאחר מכן המדפסת מתיזה נוזל semiliquid דרך חורים זעירים בראש הדפסה על נייר. בניגוד למחסניות טונר ודיו, הבלוקים של הדיו אינם מצופים באריזות פלסטיק, ולכן הם פחות מזהמים את הסביבה. איכות תמונה של מדפסת הדיו המוצק היא זהה לתמונה שמדפיסה מדפסת לייזר או מדפסת LED: נחמדה אבל לא ממש טובה כמו במדפסת הזרקת דיו טיפוסית. טכנולוגיה זו מתאימה למשרד קטן או מחלקה שרוצה משהו יותר מהר מאשר הזרקת דיו, אבל פחות מסובכת מאשר מדפסת לייזר צבעונית או מדפסת LED.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות