איך להיכנס לעולם ההייטק

כדי להיכנס לעולם ההייטק אפשר לחפש בלוחות העבודה שמפרסמים אתרי דרושים באינטרנט, לפנות לאחת מאותן חברות השמה להייטק או לנסות למצוא עבודה בעזרת חברים או בני משפחה.

לורנס סאמרס, אחד היועצים הכלכליים של אובמה, נשיא ארצות הברית, דן לאחרונה בוושינגטון במציאות של היום שבה טכנולוגיות חדשות כמו אוטומציה וטכנולוגיית מידע הורסות מקומות עבודה מסורתיים, ממש כפי שהן יוצרות מקומות עבודה חדשים.

לדבריו אי אפשר להתבונן על נתונים מ-18 החודשים האחרונים בארצות הברית, ולא לחשוב שמשהו חשוב ומבני מתרחש בכל רחבי העולם. לא חשוב עד כמה מצליחים ביצירת ביקוש לתעסוקה, יש מיומנויות שיהיו פחות רלבנטיות בעתיד מכפי שהיו בעבר. מערכות אוטומטיות, מעצם טבען, נועדו להחליף את העבודה האנושית.

בנוסף לכך שמערכות אוטומטיות גוזלות מקומות עבודה, חברות כלכליות רבות העבירו את הייצור מעבר לים בעיקר למדינות כמו הודו וסין.

עם זאת, אדוארד גורדון מחבר הספר "Winning the Global Talent Showdown" צופה שכולנו עומדים להיכנס לעידן של טכנולוגיה שתהיה עשירה במקומות עבודה חדשים שייווצרו על ידי כלכלה אולטרה הייטקית.

ככל שהזמן עובר, טכנולוגיות חדשות יוצרות מקומות עבודה שדורשים מיומנויות חדשות ועובדים מאומנים היטב יהיו הראשונים לזכות במשרות אלה.

באיזה תחומים כדאי לכם להתמחות כדי להצטרף לעולם ההיי טק?

ובכן, מאז שנת 2009 זינק הביקוש לאנשים שמומחים באנדרואיד ב-680%, והדרישות למומחים באייפון זינק ב-152%!

בין אם אתם בשנות העשרים לחייכם או בשנות השמונים לחייכם– הדבר החשוב ביותר הוא לחזור לספסל הלימודים. מומחים טוענים שאותן חברות השמה להייטק או חברות כוח אדם יחפשו בעלי השכלה לסוגי עבודות שיהיו נפוצות במאה ה-21. ככל שיותר טכנולוגיות חדשות מופיעות בשטח, כך יש צורך בכישורים שונים וחדשים. לכן, כדי לזכות במשרה הנכספת בתחום ההייטק הירשמו לקורסים וקבלו הסמכה.

סינטיה ווגנר, העורכת של המגזין העוסק בעתידנות "The Futurist", כתבה מאמר שכותרתו הייתה: 70 הג'ובים בשנת 2030. במאמר זה רשמו כלכלנים ועתידנים שונים עבודות חדשות שלדעתם יהיו נדרשות בעקבות הטכנולוגיה של מחר.

אף אחד לא יכול לדעת עד כמה קשה יהיה למצוא עבודה כאשר כל האלמנטים יתחרו ביניהם בעולם ההייטק של המאה ה-21, אבל קריירות חדשות יכולות להיות בשפע לעובדים שיעשו כבר היום את ההסבה המקצועית של מחר.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות