איך מחליפים צמיג ברכב?

אם ראיתם פעם אנשים שנאבקים ומנסים להחליף צמיגים לרכב בצידי הכביש, או אפילו מזמינים גרר ומשלמים למישהו אחר שיעשה זאת בשבילם– תוכלו להבין את מטרתו של מאמר זה.

ברור לגמרי מדוע יש אנשים שחרדים לבצע משימה זו. החלפת צמיג היא לא תמיד משימה קלה כפי שהיא נשמעת. והדבר נכון במיוחד אם מעולם לפני כן לא החלפתם גלגל. הדבר דורש קצת שרירים, מוכנות להתלכלך, ומעט ידע בסיסי על הצעדים שצריך לנקוט לעשות לפני שמתחילים בהחלפה של צמיגים לרכב.

קודם כל, לפני שאתם יוצאים לנסיעה הראשונה ברכב שלכם, חשוב לוודא שברשותכם כל הציוד הדרוש להחלפת צמיגים לרכב. כלים אלה נמצאים בדרך כלל בתא המטען של המכונית.

החלק החשוב ביותר שתזדקקו לו הוא המגבה (ג'ק). בלעדיו לא תוכלו להחליף את הצמיג. וודאו שכלי זה נמצא במכונית שלכם ושהוא פועל כראוי. אם אתם זקוקים למגבה חדש תוכלו לשקול גם קנייה של מגבה הידראולי שהוא מהיר ובטוח יותר מהאחרים, גם אם הוא עולה הרבה יותר.

אם אינכם בטוחים כיצד יש להשתמש במגבה, קראו היטב את הוראות השימוש בספר הרכב שלכם. אם, מסיבה כלשהי, אין בידיכם חוברת הוראות, קחו את המגבה למכונאי מקומי שיראה לכם וילמד אתכם כיצד להשתמש בו.

לפני הרמת המכונית

אם אינכם בטוחים מה עליכם לעשות לאחר שהרמתם את המכונית, שובו לעיין במדריך. לדוגמה, בדקו היכן הנקודה הטובה ביותר שבה יש להשעין את המגבה. בדרך כלל, המיקום הנכון הוא איפשהו על מסגרת המכונית. אפשר גם למקם את המגבה בקרבת ציר הגלגל האחורי. אבל בכל מקרה אין למקם את המגבה כך שהרכב יישען על אזור שעלול להתעקם או להישבר.

לפני שתנסו להרים את המכונית בעזרת המגבה, הבטיחו שהמכונית חונה במישור. אם "חטפתם" את התקר כשהרכב נמצא בעלייה ואתם לא יכולים להזיזו לכיוון המישור, מחשש שתגרמו לנזק נוסף, החנו את הרכב קרוב למדרכה וסובבו את ההגה לכיוון המדרכה או השוליים. כמו כן, נסו למצוא משהו שיחסום את הגלגלים וימנע מהמכונית להתגלגל במורד המדרון.

גם אם המכונית מוצבת במישור, זה יהיה רעיון טוב להשתמש במשהו שיחסום את הגלגלים וימנע מהמכונית להתגלגל ברגע שתרימו אותה באמצעות המגבה. לבנים, בול עץ או מעצור מתכתי יכולים לעשות את העבודה. ליתר ביטחון, שמרו אחד מפרטים אלה בתא המטען של הרכב, כך שבמקרה הצורך לא תצטרכו להתחיל לחפש משהו על הכביש הראשי.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות