איך מנקים קומקום חשמלי?

גיליתם שעל הקומקום החשמלי שלכם הצטברה שכבת אבנית?

ובכן, מזיגת מים מקומקום חשמלי רווי אבנית אינה מומלצת, היא יכולה להסתיים בטרגדיה כגון התפתחות אבנים בכליות, לכן הפעולה המתבקשת היא – ניקוי מהיר ופשוט של הקומקום החשמלי שברשותכם.

kumkum

מהי אבנית?

אבנית ניתן למצוא במרבית גופי החימום שנועדו לחמם מים. מקור האבנית נעוץ בסלעי גיר שהומסו על ידי גשמים, הגיעו למימי תהום ועברו למים שאותם אנחנו שותים. בדרך כלל מדובר בשכבה שמצטברת וגווניה נעים בין לבן לבין אפור. שכבת האבנית היא תוצר של יונים שהומסו במים (יוני מגנזיום, סידן ומימן פחמתי). בעקבות תהליך החימום היונים המומסים שוקעים ושכבת האבנית נוצרת.

שיטות יעילות לניקוי אבנית מקומקום חשמלי

אין זה משנה כמה השקעת בקנייתו, ומאיזה חומר הוא עשוי – טבעו של כל קומקום לייצר שכברת אבנית. בשורות הבאות נראה כיצד שומרים על הקומקום לאורך זמן, איך נפטרים מהאבנית ונהנים ממים נקיים וזכים.

חומץ – זוהי שיטה קלה ופשוטה ליישום. צקו כ-2 כוסות חומץ (אפשר חומץ רגיל או חומץ הדרים) לתוך הקומקום החשמלי והרתיחו אותו. ניתן למהול את החומץ במעט מים, אם רוצים, אך אין זה הכרחי. לאחר ההרתחה, שפכו את תוכן הקומקום לכיור. לאחר מכן, הרתיחו פעם-פעמיים מים נקיים בקומקום, על מנת לנקות אותו מריח החומץ, וזהו יש לכם קומקום נטול אבנית.
יתרון: זול וקל לביצוע.
חסרון: ריח רע.

חומרים לניקוי אבנית – כמעט בכל מכולת שכונתית או סופר ניתן למצוא חומרים ייעודיים לניקוי קומקומים חשמליים. לרובם אותן הוראות תפעול: את חומר הניקוי יש לשפוך על האזורים בקומקום שנגועים באבנית, ולאחר מכן יש להמתין בין 10 ל-12 דקות. בתום הפעולה יש לשטוף את הקומקום היטב, ולהרתיח מים לפחות פעם אחת, לפני ששותים ממנו שוב.
יתרון: קל לביצוע ומהיר.
חסרון: יש להשקיע כסף ברכישת החומר הייעודי.

מלח לימון – כדי לנקות קומקום בשיטה זו יש להצטייד בכף מלח לימון ומים. תחילה הרתיחו קומקום עם מים חמים. לאחר מכן, הוסיפו כפית מלח לימון והמתינו כ-15 שעה. כדי ליהנות ממים נטולי אבנית, שפכו את המים המהולים במלח לימון לכיור, והרתיחו שוב מים בקומקום.
יתרון: זול, קל ליישום והשיטה המבוססת על חומרים שאינן מסוכנים ומותרים למאכל.
חסרון: לעיתים נותרים כתמי אבנית עקשנים בשיטה זו.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות