איך מסדירים סכסוכי שכנים ועל מה בד"כ מסתכסכים?

הבית שלנו משמש אותנו במרבית המקרים בתור מקום המפלט אליו אנו שואפים להגיע בסוף כל יום על מנת להירגע ולצבור כוחות לקראת היום הבא. אך ישנן לא מעט מקרים שבהם דווקא בבית שלנו, אנו עלולים להיחשף למטרדים ובעיות שמגיעות דווקא מהשכנים שלנו. במקרים מסוימים הסכסוכים הללו יכולים להחמיר ולהגיע למצב של איומים או קללות, דבר שיכול לפגוע גם בכם וגם בכל שאר השכנים בבניין. אז מהן הסיבות השכיחות ביותר לסכסוכים, ואיך תוכלו להתמודד איתם? כל התשובות במאמר הבא.

מהן הסיבות השכיחות ביותר לסכסוכי שכנים?

אחת מהסיבות השכיחות ביותר לסכסוכי שכנים זה כמובן על רעש שנגרם מאחת הדירות. הרעש יכול להגיע ממוזיקה רועשת אשר מושמעת בשעות מאוחרות או אפילו מצעקות שמגיעות מאחת מהדירות. כל אלה יכולים להוביל למצב שבו יהיה עימות מילולי או אפילו פיזי בין השכנים. כאשר כל אחד ככל הנראה ידבוק בעמדתו ויטען כי הצד האחר הוא זה שאשם.

סיבה שכיחה לא פחות הינה סכסוך בין שכנים על חניה או על שטח בבניין. לא פעם אנו שומעים על דיירים בבניין שמשתלטים על שטח ללא כל אישור או הסכמה של שאר דיירי הבניין. מכאן יכולות להגיע לא מעט מריבות וסכסוכים בין השכנים כאשר כל אחד ינסה למשוך את השמיכה לכיוונו. קשה מאוד לגשר על סכסוכים מהסוג הזה.

תשלומי ועד הבית גם הם יכולים להוביל למצב של סכסוך בין השכנים הנמצאים בבניין. יש שכנים שאינם מעוניינים לשלם את הוצאות ועד הבית או כאלה שחושבים שהתשלום אותו הם משלמים איננו מטיב עם הבניין ולכן מפסיקים אותו. גם כאן המצב יכול לעלות על שרטון כאשר כל אחד מהצדדים ינסה להגיע להסדר, אך הסיכוי לסכסוך יהיה הרבה יותר גבוה.

הסיבה האחרונה שנרצה לדון עליה היא לכלוך או חוסר שמירה על הניקיון בבניין. לא מעט שכנים מעדיפים שלא לנקות אחריהם או לא לדאוג לניקיון הבניין, דבר שעלול להיתפס בעין לא יפה אצל השכנים האחרים. גם כאן הסיכוי לסכסוך הופך להיות הרבה יותר מוחשי כאשר תתבצע שיחה על הנושא.

איך ניתן להסדיר סכסוכים בין שכנים?

אחרי שסיפרנו לכם מהן הסיבות השכיחות ביותר לסכסוכים בין שכנים, כעת אנו נספר לכם מהן הדרכים היעילות ביותר לפתור אותם. השאיפה שלכם תמיד צריכה להיות לפתור את אותם סכסוכים על מנת שהם לא יובילו למצב של עימות מילולי או פיזי שרק יסבך יותר את העסק.

ההמלצה הראשונה שלנו אליכם זה כמובן לא לעשות צעדים פזיזים ולא לקחת את החוק לידיים. תנסו לדבר עם השכן על הבעיה בצורה נינוחה ורגועה, תסבירו כי אתם לא מגיעים על מנת להאשים או להתווכח – והמטרה שלכם זה פשוט להגיע להסכמות. אם לא תגיעו בטון תקיף, הסיכוי להסדיר את המצב הרבה יותר גבוה מכיוון שהמטרה של כולם היא מטרה זהה.

במקרה נוסף תוכלו לפנות לחברת ניהול ועד בית. זאת שתהיה אחראית לניקיון ולסדר בבניין, וכך תוכלו להגיע למצב שיש מי שאחראי על הבעיות שעלולות ליצור סכסוכים בין הדיירים. חברת הניהול היא זאת שתהיה אחראית על הניקיון והיא זאת שתהיה אחראית על התחזוקה השוטפת של הבניין. רוצים לפנות לחברת ניהול מקצועית ואמינה? חברת הטחנה הירוקה מגיע עם ניסיון של למעלה מ-20 שנה בתחום, תוכלו לפנות אליה דרך האתר: https://www.il-green-mill.com/

בשורה התחתונה עליכם לזכור כי אתם לא חייבים להיות החברים הטובים ביותר של השכנים שלכם, אך חשוב מאוד שלא יהיו סכסוכים כי זה יכול לפגוע בכולם.

תפריט נגישות