איך מסכמים מאמר על הצד הטוב ביותר?

אם גם אתם חוששים מהשלב בו יהיה עליכם להתחיל לקרוא מאמרים רבים לטובת כתיבת העבודה הסמינריונית, דעו כי אתם לא לבד. אכן, אתם צפויים לעבוד אל מול עשרה מאמרים לפחות, כאשר חלקם אם לא רובם בשפה האנגלית. לפני שאתם מרימים ידיים ומכתירים את התהליך כסבוך ומורכב, דעו כי ישנה טכניקה ברורה ופשוטה לקריאת מאמר וסיכומו. כן, גם אתם יכולים!

הגדירו מטרה או תשובה לשאלה שאתם מחפשים במאמר:

חשוב מאד שלפני תחילת קריאת המאמר תגדירו לעצמכם מטרה לקריאתו. קריאת המאמר שלכם צריכה להיות קריאה פעילה – כזו שאתם צדים לאורכה חומר הרלוונטי לכם. האם ניתן לקלוע למטרה שלא מגדירים אותה? מובן שלא. כך גם עם קריאת המאמר שלכם: הגדירו מה אתם מחפשים, איזו תשובה אתם מחפשים וכדומה. לאחר שהגדרתם היטב את מטרת הקריאה שלכם, תוכלו לצאת לדרך.

תוך כדי קריאה, סמנו את הדברים החשובים:

הכירו את החבר הטוב ביותר שלכם לאורך הכנת הסמינר: המרקר. הוא זה שילווה אתכם ויאפשר לכם לסמן את הדברים החשובים ביותר עם כל קריאה של כל מאמר. הקריאה שלכם הינה קריאה פעילה, זוכרים? כל ציטוט חשוב, כל תיאוריה שיכולה לקדם אתכם וכל מענה לשאלה חשובה – עליכם לסמן באמצעות המרקר. מדוע? מעבר לכך שסימון הדברים החשובים גם מכניס אותם לראשכם שכן בוצעה פעולה אקטיבית, הרי שבעת שתצטרכו להשתמש במידע הרלוונטי הוא יהיה חשוף בפניכם ותוכלו להשתמש בו מבלי לקרוא שוב את המאמר.

קראו את המאמר פעם נוספת וצודו מידע נוסף:

גם בעת שאתם פונים אל חברה שתסייע לכם עם כתיבת עבודות סמינריוניות בתשלום, דעו כי הכותבים המקצועיים והמנוסים קוראים את המאמרים יותר מפעם אחת. הסיבה? הקריאה השניה הינה קריאה קלה יותר – מה שאומר שאתם גם עתידים לצוד חומר נוסף שלא הבחנתם בו עם הקריאה הראשונה. במאמרים אקדמים יוצקים המון חומרים והמון מידע, כך שקריאה אחת בלבד לא תמיד מספיקה. אם הקריאה הראשונה של המאמר לקחה לכם עשר שעות, הקריאה השניה תיקח לכם הרבה פחות.

תרגמו והקלידו אך ורק את החלקים המסומנים:

אז איך מסכמים את המאמר בסופו של דבר? שימו לב כי המשמעות של סיכום היא תמצות ויציקת הדברים החשובים בלבד. כן חשוב להבין כי סיכום המאמר משמעותו הוא לתמצת בפני עצמכם את עיקר הדברים. האם סיכום המאמר כפי שהוא יכנס גם לעבודה הסופית? לא בטוח כלל. הסיכום צריך להיות מבוסס על החלקים החשובים שסימנתם באמצעות המרקר – שכן הם אלו הרלוונטים לכם. אין כל סיבה להכניס אל סיכום המאמר שלכם חלקים שלא רלוונטים – שכן הם לא ישרתו אתכם בשום שלב. סיכומי המאמרים השונים שתסכמו לאורך העבודה יסייעו לכם להשיב על שאלות קטנות כמו גם שאלות גדולות, בהצלחה.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות