איך מצלמים קווי ביוב ובשביל מה צריך את זה?

אמרו לכם שצריך לצלם את קווי הביוב שלכם ואתם רוצים להבין למה ומה זה אומר? כאן תקבלו את כל התשובות!

מה זה צילום קווי ביוב?

לפני שנעסוק בשאלה איך מצלמים קווי ביוב חשוב להבין מה זה בכלל אומר. אם כן, צילום קווי ביוב דומה מעט לצילום רנטגן בכך, שהצילום הוא של מה שקורה מתחת לפני השטח. כלומר, כפי שאם יש בעיה בריאותית ניתן לצלם באמצעות קרני רנטגן את הגוף במקום לבצע ניתוח, כך ניתן גם לצלם את קווי הביוב במקום להרים רצפות ולשבור קירות, כשיש בעיה במערכת הביוב, אנו ממליצים לפנות לחברת תדמור טכנולוגיות המתמחה בצילום קווי ביוב בכל הארץ.

מתי צריך לצלם?

המקרים הנפוצים ביותר, בהם עולה הצורך בצילום של קווי הביוב הם כאשר יש במערכת הביוב סתימה ממקור לא ידוע או כאשר יש נזילה שלא ניתן לאתר את מקורה, מפני שהוא מוסתר על ידי הקירוי של הבית. למעשה, פעמים רבות, בעיקר כשמדובר על בית צמוד קרקע או דירה בקומת קרקע, הבעיה נוצרת עקב חדירה של שורשי עצים מהסביבה אל תוך הצינורות ואז הם יוצרים חור בצנרת וסתימה של המערכת.

ההשלכות של ההזנחה

אם חשבתם, שזה ממש בסדר לחכות עם הטיפול בנזילה או הסתימה, טעות גדולה בידיכם! בשני המקרים חשוב מאוד לטפל בהקדם וזאת, משתי סיבות עיקריות: טיפול בסתימה יאפשר לכם להמשיך להשתמש במערכת המים באופן שוטף בלי להסתכן בפיצוץ בצנרת. טיפול בנזילה יחסוך לכם הרבה מאוד כסף בתשלום על המים וכשלוקחים בחשבון את הנזקים שעלולים להיגרם למבנה עצמו ולעתים גם לחפצים שנמצאים ליד הנזילה, הרי שמדובר על סכומים לא מבוטלים, שאפשר לחסוך בעזרת ביקור של איש מקצוע.

איך מצלמים קווי ביוב?

כאמור, הטכנולוגיה של היום מאפשרת לנו לאתר את מקור הבעיה במערכת המים והביוב הביתית באמצעים טכנולוגיים במקום לשבור קירות ורצפות והדרך לעשות זאת היא באמצעות צילום של קווי הביוב. הצילום עצמו נעשה האמצעות רובוט, המוחדר אל תוך מערכת הביוב ומצלם אותה מבפנים. כך יש לאיש המקצוע את התמונה המלאה לגבי כל מרכיבי המערכת ובאפשרותו לטפל בבעיה באופן ממוקד.

מי מבצע את הצילום?

מן הסתם, אף אחד מאתנו לא מחזיק בבית רובוט לצילום קווי ביוב וגם אם היה ברשותנו, לא היינו יודעים מה לעשות עם הממצאים. היות שכך, כפי שכדי לטפל בבעיה במערכת המים והביוב הביתית נקרא לאינסטלטור, כך גם לגבי צילום קווי ביוב.

הבהרה

בעוד שמרבית האינסטלטורים מסוגלים לטפל בבעיות השונות הנוצרות במערכות מים וביוב, לא לכולם יש את הציוד הדרוש לביצוע צילום של קווי הביוב! לכן, אם התוכנית שלכם היא לבצע צילום כדי לבצע תיקון יעיל, מומלץ להזמין מראש איש מקצוע שמחזיק בציוד זה ויודע כיצד לעבוד איתו באופן יעיל.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות