איך ניתן לשפר את איכות המים בבניין בעזרת ניקוי וחיטוי מאגר המים?

אם אתם משתמשים בקנקני מים עם פילטר אתם מכירים יפה מאוד את ההבדל בטעמים של המים לפני ואחרי. אתם יודעים גם שניקוי האבנית מכלים מעיד כמה היא נמצאת במים וכמה חשוב לסנן ולטהר אום מכל החומרים כמו אבנית ומתכות שונות. עם זאת, יש דרכים לדאוג למים עוד לפני שהם מגיעים אליכם לברז על ידי חיטוי מאגרי המים בבניין. יש מאגרי מים בבניינים רבים שמהם המים מוזרמים לדירות, חלקם בני שנים רבות ולכן הם מוזנחים מאוד ומצבם התברואתי לא טוב. לפעמים יש גם מאגר מים עליון נוסף לתחתון, בחניון התת קרקעי או בקומת הקרקע ועל הגג. ברור כי הם חייבים לעבור תחזוקה הולמת שכוללת חיטוי מאגרי המים.

מאגר מי השתייה והטיפול בו

מלבד מאגר מי השתייה יש גם מאגר לכיבוי אש ולפעמים הם אותו מאגר שצריך לטפל בו. חברות ניהול שמטפלות בבתים דואגות לתחזוקה ואם הן אינן אז ועד הבית חייב לעשות זאת, במידה שהוא אכן פעיל ומתפקד. חשיבות החיטוי והטיהור ברורה וחיונית לבריאות של הדיירים כמובן. הניקוי נעשה ידנית על ידי פועלים שמתמחים בעבודה עם מאגרי מים והיא חייבת להיעשות בקביעות. בדיוק כמו החלפת פילטר במתקנים לסינון מים שמחזיקים בבתים או במקומות עבודה. כאשר הוועד או חברת הניהול מזניחים זאת המים עלולים להזדהם.

פילטרים נוספים אינם פותרים את הבעיה

גם אם אתם מתקינים פילטר מתקדם על הברזים שלכם או משתמשים במסנני מים מסוגים שונים, עדיין המים מגיעים אליכם ללא פילטר כאשר אתם משתמשים בהם לכביסה, רחיצת כלים ומקלחות. המים האלה גם נוגעים בכם וחובה שיהיו מטוהרים ונקיים, גם אם לא שותים מהם ישירות. מים בישראל הם בדרך כלל ראויים לשתייה ועוברים בדיקות תקופתיות. מה שאיננו יודעים עליהם הוא מה קורה להם כאשר הם עוברים בצנרת שאינה מטופלת ומתוחזקת בקביעות או כאשר הם נקווים במאגרי מים שאינם עוברים חיטוי וטיהור תקופתיים בקביעות.

חשיבות נוספת לטיהור מאגרי מים

בניינים שונים סובלים ממכת מזיקים כמו עכברים ויונים, זוחלים וחרקים. ההפרשות והפגרים שלהם עלולים להגיע למאגרי המים ולזהם אותם בדרכם לבתים. חדר המאגר נעול בדרך כלל אבל תמיד עלולות להיות חדירות שאינן נמנעות ולכן חיטוי הוא הכרחי. אם המאגר אינו נקי ואינו סטרילי קיימת תמיד סכנה לניקיון המים שאתם שותים גם אם יש לכם מסנן ביתי שמגן עליכם.

 

תפריט נגישות