איך קונים רכב מליסינג?

שיטת הליסינג התפעולי הפכהלשיטה נפוצה ביותר בקרב חברות שבעבר נהגו להחזיק ציי רכבים בבעלותןולהעמידם לרשות העובדים. היום, במקום שהחברה תרכוש את הרכבים בעצמה, היא יכולה לשכור את המכוניות מאחת מחברות הליסינג הרבות.

בשיטת הליסינג התפעולי משוחררת החברה מכל דאגה לנושאים שקשוריםלאחזקה ולטיפול בכלי הרכב,ואלה עוברים לאחריותה המלאה של חברת הליסינג.

במקביל לשיטת הליסינג התפעולי, החלו בשנים האחרונות חברות הליסינג להציע מכוניות גם לאנשים פרטיים בשיטה שנקראת ליסינג מימוני.

עד לשנים האחרונות אם הייתם מבקשים לרכוש רכב חדש או יד שנייה ולאעמד לרשותכם מלוא הסכום במזומן, הייתם יכולים לבקש הלוואה בנקאית או חוץ בנקאית שתממן את רכישת הרכב. בהלוואה שכזו החזרהתשלומים החודשיים כללאת עלויות הקרן,הריבית וההצמדה.

היום עומדת בפניכם אפשרות נוספת והיא רכישת רכב מליסינג פרטי.

בשיטת הליסינג הפרטי התשלומים מורכבים בדרך כלל ממקדמה, מתשלומים חודשיים ומתשלום סופי. כלומר, יהיה עליכם לשלם:

–          מקדמה שמחושבת לפי אחוז מסוים מערכו של הרכב.

–          תשלומים חודשיים במשך כשלוש או חמש שנים בהתאם להסכם שלכם עם חברת הליסינג

–          ותשלום סופי.

ליסינג פרטי ללא מקדמה

חברותהליסינג מאפשרות לכם לבצע גם עסקה של ליסינג פרטי ללא מקדמה.במקרה זה הלקוח יקבל מאה אחוזי מימון מחברת הליסינג ויחזיר אותם בתשלומים חודשיים.

ליסינג ללא מקדמה לעומת הלוואה: כאמור, כאשר מדובר בעסקת ליסינג פרטי ללא מקדמה, חברת הליסינג מאפשרת ללקוח הפרטי לרכוש את הרכב במאה אחוזי מימון,והלקוח ישלם תשלומים חודשיים שנקבעו מראש בהסכם, לפי היכולת הכספית שלו. בליסינג, בהבדל מהלוואה, הלקוח לא משלם ריבית או הצמדה עבור המימון. כלומר, ברור לו לגמרי מה יהיה התשלום אותו ישלם כאשר העסקה תסתיים,והתשלום לא יהיה תלוי בעלייה של המדד או בשינויים שחלים בשיעורי הריבית. חשוב גם לדעת שחברות הליסינג מגלות גמישות בכל התנאים שקשורים להחזר מימון הרכב.

גובה התשלומים החודשיים שייקבע בהסכם בין חברת הליסינג ללקוח תלוי ביכולת של הלקוח,כאשר תשלומים חודשיים נמוכים יוצרים תשלום סופי גבוה יותר בעת סיום העסקה.

אחד הרעיונות הייחודיים לשיטת הליסינג הוא העובדה שבסיום העסקה יכול הלקוח שמסיים את כל התשלומים לבחור להעביר את הרכב על שמו, או לחילופין להחזיר את המכונית לחברה ולהמשיך במסלול ליסינג נוסף למכונית חדשה.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות