אימון אישי – מה זה?

אימון אישי או קאוצ`ינג התפתח בארה"ב ולאט לאט כבש את כל העולם. אימון אישי מוגדר כתהליך אשר עוזר למטופל להציב מטרות, להגיע להישגים ולדלג על המכשולים. או במילים אחרות להוציא את המקסימום מהחיים עם מינימום הפסדים. ההצלחה של קאוצ`ינג בעולם ברורה, הרי כל אחד היה רוצה לוותר על אבק דרכים ותמיד לנשום את אוויר פסגות. אך טעות לחשוב שאימון אישי אינו כרוך בעבודה קשה. זהו תהליך אשר דורש מהבן אדם מאמצים נפשיים גדולים ורצון עז להגיע למטרות שהוצבו. לרוב אימון אישי נמשך כשישה חודשים ומעניק למטופל כלים להתמודד עם המחסומים האישים ולהעצים את הצדדים החזקים.

לטנגו צריך שניים

אימון אישי אינו יכול להצליח ללא השתתפות מלאה של המטופל. גם אם הקואצ`ר שלכם הוא בעל ניסיון וידע רב במידה ואינכם מוכנים לעבודה יומיומית אשר דורשת ממכם מסירות מלאה למטרה והשקעת אנרגיה, לא תצליחו להתקדם בתהליך. קאוצ`ר הוא אינו מנטור שלכם או מורה רוחני או כל מעמד אשר מציב אתכם בעמדה נחות יותר. אתם אנשים שווים אשר מנהלים דו-שיח בגובה עיניים ומשתפים אחד את השני בחוויות שעברתם. ההבדל היחידי ביניכם הוא שמאמן אישי יקשיב לכם ויכוון אתכם לדרך בה אתם תצליחו ותגשימו את עצמכם.

איך מתנהל אימון אישי

לכל קאוצ`ר (כמו למשל אלון גל המפורסם) יש יד חופשיה בניהול המפגשים, אך ישנם מספר דברים משותפים: המפגשים הינם מפגשים אישים. לרוב האימון אינו מתנהל יותר משעה ולא יותר מפעם בשבוע. כמו כן המטופל תמיד מקבל משימות מהמאמן אשר מובילות  ומכינות אותו למפגש הבא. המפגשים הראשונים מלווים לרוב בהרגשה חיובית מצד המטופל בשל התרגשותו מההתחלה החדשה בדרך למשהו גדול, אך לעיתים קרובות כאשר ההתלהבות חולפות אנשים נוטים להשקיע פחות וכמובן זה בא לידי הביטוי בתוצאות. חשוב להתגבר על ההרגשה הזאת ולהתמיד במפגשים על מנת להגיע למטרות שהוצבו.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות