בחירת מכונת צילום לעסק

כידוע, מכונות צילום מהוות חלק אינטגראלי מפעילותם השוטפת של משרדים ובית עסק. מכונות אלו מוצעות בשוק על ידי יצרניות שונות בקשת רחבה של סוגים ודגמים בעלי פונקציות, תפוקות עבודה, מאפיינים ומחירים משתנים. המבחר הגדול והיעדר היכרות עם הענף גורם ללא מעט בעלי עסקים לבחור במכונה שאינה מספקת את צרכיהם, או להיפך – מכונה שעלויות רכישתה ואחזקתה אינן מצדיקות את השימוש הנדרש עבורה. לכן, לפני שרוכשים מכונת צילום חשוב לערוך סקר שוק ולבחור במוצר העונה באופן מדויק ככל האפשר על צרכיו הספציפיים של העסק.

מכונות צילום דיגיטאליות

בעשור האחרון מכונות צילום דיגיטאליות החליפו את שוק המכונות האנאלוגיות, בהיותן מוצר יותר מתקדם המספק הדפסה באיכות גבוהה בהרבה. מכונות אלו פועלות ברובן כסורק השומר את הקובץ המיועד להדפסה, ולאחר מכן מדפיסו באמצעות הזרקת דיו או לייזר. כלומר, בימינו המכונות הנמכרות בשוק יכולות לשמש גם כמדפסת או סורק, אך יש לציין כי לא כל סורק או מדפסת יכולים לשמש כמכונת צילום דיגיטאלית.

מכונות צילום שחור לבן או צבעוניות

כיום יש בשוק גם שפע של מכונות צילום צבעוניות איכותיות, אך עדיין מדובר במוצרים הרבה יותר יקרים לרכישה ולתחזוקה מאשר מכונות שחור לבן הוותיקות. יחד עם זאת, בתי עסק רבים אינם נדרשים לצילומי צבע במהלך עבודתם השוטפת. לכן, יש לבחון אם פונקציה זו של צילום צבעוני באמת נחוצה, או שמא העסק יכול להסתפק במדפסת צבעונית עבור הדפסות צבעוניות מזדמנות.

כמות ומהירות ההדפסה

פונקציה חשובה נוספת שיש לבחון בעת רכישת המכונה הינה כמות ומהירות ההדפסה שהיא מספקות, שוב בהתאם לצרכי הצילום של העסק. המגוון רחב של מכונות הצילום בימינו מתחיל במהירות הדפסה של כ-15 עמודים בדקה, ומגיע אפילו ליותר מעמוד אחד בשנייה. בתוך כך, יש לציין כי במרבית מכונות הצילום הצבעוניות מהירות ההדפסה משתנה בין צילומי שחור לבן לצבע. מטבע הדברים, העלות גבוהה יותר ככול שמהירות ההדפסה של מכונת הצילום עולה, והיא יכולה להאמיר גם לעשרות אלפי שקלים למכשיר.

פונקציות נוספות

מלבד האמור לעיל, מכונות צילום נבדלות זו מזו גם בכל הקשור לכמות הדפים שניתן להזין, ובאפשרות להדפסה דו צדדית. בנוסף, יש לבחון את התאמת צורת וגודל המכונות למשרד, באם יש למכונה פונקציה של סורק, חיבור USB משולב עם חיבור רשת פנימי בין מספר משתמשי קצה, ואפשרות לשדרוג זיכרון המכונה בהתאם לצרכי המשרד.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות