לבנות אתר תדמית זה קצת כמו מסע שופינג בקניון

מי לא מכיר את הקטע הקיטשי הזה שמופיע במליון סרטים אמריקאיים, בו הגיבור או הגיבורה הראשיים מוצגים בתחילת הסרט כיצורים מכוערים, ממושקפים ונטולי חוש אופנתי ומתישהו במהלך הסרט, חבר / חברה / קרוב משפחה לוקחים אותם לקניון למהפך תדמיתי מהקצה לקצה:
המשקפיים עפים ואת מקומם תופסות עדשות מגע
השיער הופך מגוש לא מסורק לפן אופנתי עם גוונים
את הבגדים הישנים שורפים ופתאום כל בגדי קטלוג האופנה החדש מונחים בנונשלנטיות על הגיבור, או הגיבורה, שהפכו בתוך כמה דקות לשיא השיק, הקוליות והסקסיות עלי אדמות.

יש מישהו שלא מכיר את הקטע הזה של הסרטים האמריקאיים? בטוח שכולם מכירים, זה התחיל אי שם בימי "פריטי וומן" ותפס חזק לפחות בכל קומדיית נעורים רומנטית דביקה ומשעשעת.
מה יש בסצינה הזאת שכל כך אוהבים ומתחברים אליה? נראה שאנשים מאוד אוהבים לראות דברים אפורים ומשעממים עושים שינוי של 180 מעלות ומהפך תדמיתי טוטאלי, כדי להיראות אחרת לגמרי בעיני החברה. מה לעשות, עם כל הכבוד לאופי, הדבר הראשון שאנשים נתקלים בו זה המראה החיצוני. ואו שיש לך את זה, או שאין לך את זה. אם לא היה לך את זה ועשית את שינוי התדמית הדראסטי, כולם יראו, יגיבו וברור שישימו לב אליך יותר מאשר לאחרים.

הסצינות האלה תמיד קופצות לי לראש כשאני מקבלת לידי אתר אינטרנט של לקוח, שנבנה אי שם בשנות ה-30 של המאה ה-19 ועכשיו צריך לעשות לו מהפך תדמיתי חריף כדי שלקוחות יתחילו להסתכל לכיוון שלו. גם אם התוכן שם מדהים והמוצר הכי טוב בשוק – אף אחד לא סופר אותך אם האתר שלך נראה כמו שאריות של תאונה מהאייטיז. ומי בכלל בנה אתרים באייטיז.
כשאני רואה אתר כזה, אני ישר מדמיינת אותנו הולכים יד ביד, עושים סיבוב שופינג בקניון, קונים מלא בגדים חדשים ועושים תספורת חדשה עם גוונים ורולים.
מה קורה בפועל? אני מתחילה לדמיין איך האתר ייראה לאחר שיעבור את המהפך התדמיתי ויקבל עיצוב חדש והולם, בדיוק לפי האופי ורוח הנושא המוביל בו.

השילוש הקדוש של אתר תדמית מוצלח:

צבע:
מן הסתם, לכל נושא ותחום יש את הסגנון שמתאים לו, למשל לאתר בנושא ברביות ונסיכות הצבע השולט יהיה חייב, פשוט חייב, להיות ורוד. נו מה. בטח לא כחול אוי ואבוי.
או, אם יש לי אתר בנושא אקולוגיה ואיכות הסביבה, אני אעדיף צבעים ירוקים ורעננים ולא אפור עשן שרוף. הגיון כזה של מה שאני רוצה להציג לגולשים העוברים והשבים.
באמת הרעיון המרכזי, הוא להעביר את המסר בצורה הטובה ביותר דרך הויזואליות, כי זה הדבר הראשון שקופץ לעיניים.

ניווט נוח:
מעבר לבחירת הצבעים והעיצוב, כדאי להקפיד על תפריט ברור וממוקד. אנשים שהגיעו עד אליכם ישמחו לא להסתבך במבוך של אינפורמציה. אף אחד לא אוהב להסתובב באתרים שבנויים כמו הדיזנגוף סנטר.

תוכן ממוקד:
באופן כללי, חשוב תמיד לזכור, כשמדובר באתרי תדמית, אנחנו רוצים ליצור מקסימום תחושה במינימום בלבולי מוח. כלומר, מינימום אינפורמציה בכניסה לאתר, וטקסטים קצרים וקולעים ככל הניתן בדפים הפנימיים. כי גם אם בחירת הצבעים מעולה – אם גולש (= לקוח פוטנציאלי) נכנס לאתר שלכם והדבר הראשון שנתקל בו זה גוש טקסט אין סופי – תגידו ביי.

רוצים לברר עוד על בניית אתר תדמית ואולי לפנק את עצמכם באחד? כדאי להתייעץ עם קוסטה – סטודיו לבניית אתרי תדמית

כתיבת תגובה

תפריט נגישות