בעד ונגד הליך של פונדקאות בארץ

בעד ונגד הליך של פונדקאות בארץ

יש לא מעט אנשים, אשר חולמים להביא ילדים לעולם, אך לא מסוגלים לעשות זאת. חלק משום שאחד מבני הזוג הוא עקר, ולא מסוגל לכך. חלק אחר – משום שמדובר על זוג להט"בי שבו שני בני הזוג הם מאותו המין. כמו כן, יש גם לא מעט נשים רווקות שלא התחתנו, אך רוצות להביא ילד לעולם. חלק ניכר מאותם אנשים, בוחנים את האפשרות לעבור תהליך של פונדקאות בארץ. יש כמובן כמה יתרונות לתהליך שכזה – אך יש גם חסרונות אשר חשוב מאד להכיר.

 

כל ההיבטים בעד ונגד

  • ללא טיסות ומעברים – אחד היתרונות של פונדקאות בארץ, זה שכאמור אתם לא צריכים לטוס לחו"ל לעבור את התהליך. זה הופך את התהליך לרגוע הרבה יותר ונעים הרבה יותר. לא צריך לטוס כל הזמן, להיטלטל בין מדינות ובין מרפאות זרות, מה גם שעלויות הטיפול אם מחשבים טיסות, ואת סוכנות הפונדקאות שתגבה עמלה על הסיוע – תהיה עלות גבוהה יותר (גם אם באופן בסיסי, פונדקאות בארץ איננה זולה).
  • פחות אפשרויות – יש לקחת בחשבון, שכמות הנשים הפונדקאיות בישראל איננה כה גבוהה, בין שאר משום שהמדינה קבעה כללים נוקשים במיוחד לתהליך הפונדקאות לנשים שמותר להן לקחת בכך חלק. אם בוחרים לעבור את התהליך בחו"ל – יש הרבה יותר אפשרויות, מה שמעלה גם את הסיכוי שההיריון יצליח.
  • הכירות עם כל הגורמים – זהו יתרון חשוב בביצוע של פונדקאות בארץ, שכן אתם יכולים להכיר היטב את האם הפונדקאית (זה חוקי להכיר אותה קודם לכן, כל עוד איננה קרובת משפחה מדרגה ראשונה או שניה), ולכן אפשר לבחור מישהי שאתם סומכים עליה בעיניים עצומות – לעומת התהליך בחו"ל, שם בהכרח מדובר על נשים זרות.
  • אפשרות ליותר גוונים באוכלוסיה – האפשרויות לפונדקאות בישראל סגורה כיום רק עבור זוגות הטרוסקסואליים, והמעבר לתמכיה בזוגות הומוסקסואליים לא הושלם. במדינות בחו"ל כמו קנדה וארה"ב, ובמידה גם במזרח אירופה – האפשרויות הללו פתוחות עבורכם.

 

אז מה המסקנה?

אין מסקנות חד משמעיות כאמור. יש יתרונות וחסרונות לכל סיטואציה, ועליכם לחשב מהם התנאים העדיפים מבחינתכם, ולהתחיל בתהליך הפונדקאות.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות