גישור בעסק משותף 

לא פעם כאשר עסק מנוהל על ידי שני אנשים נוצרות מחלוקות ובאופן כללי האווירה במקום העבודה אינה נעימה ואף ישנה השפעה ישירה על הצלחתו של העסק, ולו כי במקום שהמשאבים והאנרגיות יתמקדו בניהול תקין, הם מתמקדים בהתנצחויות. מכאן שאם שני בעלי עסק מגיעים למצב בו הם אינם מצליחים לעבוד ביחד ואינם מצליחים לשדר ללקוחות עסקים כרגיל, הרי שיש למצוא פתרון באופן מידי, וזאת כי כל יום שחולף באופן שכזה מבריח לקוחות ומפספס את הפוטנציאל שגלום בו. אם כן מהן הפתרון האידאלי עבור סיטואציות מעין אלו? פנייה להליך גישור.

סימן מבטיח

פנייה עבור גישור בעסק משותף כבר מעידה על התקדמות חיובית, וזאת כי תמיד יש אופציות נוספות, אך הן פחות אידאליות כאשר מבקשים לשמר יחסים ולשמור על שיתוף פעולה עסקי מניב. על כן במקום לפנות לבית המשפט, טוב לנסות הליך גישור. הליך זה עשוי להאיר את פני הדברים באור הרבה יותר חיובי, וזאת כי עצם קבלת ההחלטה לפנות לגישור מעידה על התקדמות ביחסים, רואי לציין שהדבר מבוצע ע"י מגשר מוסמך ולעתים גם עורך דין שמכיר היטב את דיני חברות.

עמדות מול אינטרסים

לגישור בעסק משותף ניתן לפנות באופן פרטני, ואף ניתן לפנות בהתאם להנחייתו של בית המשפט, וזאת מתוך התחייבות מראש לקבל את ההסכם שיתקבל. יש לקחת בחשבון  שגישור מתבצע באופן מאוד אנושי ועדין (בהשוואה לשאר החלופות), ובנוסף הליך מעין זה לרוב כולל חיסיון, כך ששני הצדדים זוכים להעלות טענות מבלי לחשוש שהאמירות האישיות יסתובבו נגדם כעדות בבית המשפט. כמו כן הליך הגישור מושתת על הקשבה מרובה, כאשר כל צד זוכה להציף את אשר על ליבו, ותפקיד של המגשר לשמוע את הדברים, להבין מהי עמדה ומהו אינטרס ובאופן כללי לנווט את הדיון לכיוון של אינטרסים ולא של עמדות, וזאת כי כאשר מדובר בעמדות, הדיון עלול להיתקע ולהגיע במהירות למבוי סתום.

אינטרס כללי

לסיכום נציין שמערכת המשפט בארץ מעודדת הליך  גישור בעסק משותף, וזאת הן על מנת לחסוך בעלויות, הן על מנת להקל על עומס העבודה של מערכת המשפט והן על מנת לשמור על אווירה נעימה ולהגדיל את הסיכויים שהעסק יחזור להתנהל כהלכה.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות