דיו למדפסת ברדר, מה זה בכלל דיו? איך זה עובד?

כבר בשנות ה -70 הטכנולוגיה הביאה את הפיתוח החדשני דאז – מדפסת הזרקת הדיו. כיום הטכנולוגיה כה מתקדמת שניתן למצוא סוגים שונים של מדפסות וכן סוגים שונים של דיו טונרים התואמים לסוגי המדפסות.
הדיו הוא נוזל המאפשר לצבוע או לכתוב על משטחים שונים, כאשר במדפסת מיקומו בתוך מחסנית הדיו ותפקידו בעצם להדפיס את כל הכתוב, צבוע או מצויר על גבי המחשב, אל עבר הדף הלבן.

המדפסות הנפוצות ביותר כיום בבתים ובבתי עסק הן מדפסות הזרקת דיו, שמחירן יחסית זול והתחזוקה שלהן יחסית סבירה בהתאם לתדירות השימוש בה.

כיום ניתן לחסוך בעלויות ובעצם לרכוש דיו חלופי שאינו מקורי. מכאן תמיד אפשר לחשב שיקולי עלות מול תועלת וכל אחד יכול לבחור בהתאם לצרכים שלו את סוג הדיו והאם הוא מקורי או חלופי.

ברוב המקרים, כמות הדיו שקיימת במחסניות דיו חלופיות דווקא גדולה יותר מכמות הדיו ממחסנית מקורית, אולם מבחינת איכות הדיו המקורי מנצח בצורה משמעותית.

מבחינת אחריות, חשוב לבדוק אם לדיו החלופי יש אפשרות החלפה, אחריות ומה מדיניות ההחזרה. במידה והדיו אינו מתאים למדפסת שלכם, אתם עלולים למצוא את עצמכם ללא דיו וזאת לאחר ששילמתם ואף גרוע מכך, לגרום למדפסת שלכם נזק מאחר והדיו החלופי אינו מתאים למדפסת שברשותכם.

למערכת הזרקת הדיו ישנן יתרונות ואף חסרונות בשיטה זו.
איכות ההדפסה טובה, מיכל הדיו קל והשליטה עליו נוחה, מהירות ההדפסה מהירה ומרבית מיכלי הדיו מסוג זה מכילים כמות גדולה יותר של דיו.
ראשי דיו מקוריים למדפסת מסוג זה יחסית זולים.
חסרונות שניתן למצוא במדפסת להזרקת דיו הם בין היתר:  חובה להפעיל את המדפסת לפחות כל כמה ימים גם אין לכם שימוש בה מאחר והדיו עלול להתייבש. במקרה שראש הדיו נגמר יש להחליף מיד לדיו חדש וזאת בכדי למנוע ייבוש ושאריות דיו ישן.
דיו למדפסת ברדר מאפשר שבמקרה ונגמר אחד ממיכלי הדיו, פעולת המדפסת תושבת לגמרי ובכך לא ייפגע המיכל השני, עד שיוחלף מיכל הדיו שנגמר.

מספר טיפים לתחזוקה נכונה של דיו למדפסת

  1. גם אם אין לכם שימוש באחד מראשי הדיו, הצבעוני או שחור לבן, השתדלו להשתמש בהם בכל זאת לפחות אחת לשבוע ופשוט להדפיס דף אחד גם בצבע וגם בשחור לבן בכדי למנוע התייבשות של הדיו.
  2. רצוי לרכוש מראש דיו להחלפה וכאשר מיכל הדיו יסתיים תוכלו מיד לבצע החלפה ולא להמתין או להיתקע ללא דיו.

כאשר אתם מחליפים בין מיכל דיו חדש ומוציאים את הישן, עשו זאת ברגע ההחלפה ולא להוציא את המיכל

כתיבת תגובה

תפריט נגישות