האם אפשר לעשות פוליש לגרניט פורצלן בבית ?

אין ספק שסוג המרצפות הנפוץ ביותר כיום זה גרניט פורצלן. מדובר בריצוף איכותי ויפה, כשלחומר הגלם יש יתרונות רבים שהופכים אותו לבחירה מושלמת עבור ריצוף לבית חדש או לבית שעובר תהליך של שיפוץ. כמו כל סוג מרצפות אחר, איכותי יותר או איכותי פחות, לאחר שימוש ממושך גם גרניט פורצלן צריך לעבור תחזוקה שתשמר את המרצפות ותחזיר את הברק ותחושת הניקיון שהיו למרצפות כשהן היו חדשות. אבל איזה חומר ניקוי מתאים לגרניט פורצלן? והאם אפשר לעשות פוליש לגרניט פורצלן, כפי שנהוג לעשות לסוגי מרצפות רבים אחרים ברגע שהרצפה ישנה ובלויה?

תהליך פוליש לרצפה נעשה על ידי ציפוי כמה שכבות של חומר שומני, לפחות במקרה של פוליש ווקס, שמצפה את השכבה העליונה של המרצפות בווקס מבריק ושומני. האם ציפוי שכבת שומן על גרניט פורצלן זה משהו שעלול לפגוע בריצוף? ויש גם עוד סוגי פוליש לרצפה שנעשים בשיטות אחרות, למשל פוליש קריסטל שמחדיר שבבי קריסטל מבריקים אל תוך השכבה החיצונית ברצפה. האם תהליך פוליש לרצפה מגרניט פורצלן באופן הזה יכול להזיק בטווח הרחוק?

לפניכם כל המידע והשיטות לניקוי רצפת גרניט פורצלן בבית.

 

קצת רקע כללי..

לפני שנסביר איך צריך לבצע ניקוי גרניט פורצלן באופן מקצועי, ניתן קצת רקע על הריצוף היוקרתי שנמצא בכמעט 50% מהבתים בישראל. הפירוש של המילה גרניט בעברית, זה שחם. שחם הוא סלע יסוד פלוטוני, חומצי, פלסי, גס גביש, שנוצר באופן טבעי מתחת לקרום של כדור הארץ על ידי לחץ גבוה. מדובר בסלע חזק במיוחד, שקיבל את השם גרניט מתרגום השם גרנום בלטינית, שפירושו גרגיר – בגלל מבנה הסלע החזק שמורכב מגרגירים בולטים. עד פה הכל טוב, רק שבגרניט פורצלן אין כלל שימוש בסלע גרניט והשם נדבק לריצוף בגלל שמדובר בריצוף חזק ועמיד מאוד, כמו תכונתו הטבעית של הסלע שקרוי גרניט.

 

ניקוי גרניט פורצלן

גרניט פורצלן זה לא ריצוף שעשוי מאבן טבעית, המרצפות מיוצרות מתערובת מלאכותית של כמה חומרי גלם שונים וניתן לקנות את הריצוף בכמה דרגות שחיקה שונות. בגלל תכונות החומר שממנו עשויות המרצפות, מומלץ לנקות גרניט פורצלן עם חומרי ניקוי שלא כתוב עליהם שהם מבושמים או מבריקים, מאחר ולרוב חומרי ניקוי כאלו יכילו שכבת שומן שתשאיר סימנים על הריצוף. שימו לב – גם סבון הוא סוג של שומן ומומלץ לא לבצע ניקוי גרניט פורצלן עם סבון או חומרים מבוססי סבון. שכבת השומן שתישאר על הריצוף תמשוך אליה לכלוך שידבק בה ומהר מאוד יגרום למרצפות להיראות דהויות ומלוכלכות.

 

פוליש לרצפה

כפי שציינו קודם, ישנם כמה סוגי פוליש לרצפה שונים וכל אחד מהם יכול להתאים לסוגי מרצפות מסוימים, אבל איזה פוליש יתאים לגרניט פורצלן ? למעשה פוליש לגרניט פורצלן נעשה באופן קצת שונה ממה שנהוג לעשות בהליך סטנדרטי של פוליש לרצפה. אפשר אפילו לומר שלא מדובר בפוליש אלא בעבודה של ליטוש, אך מאחר והמילה ליטוש מעלה ברוב האנשים קונוטציה של שיוף והרס המרצפות – השם המקובל עבור השירות הוא פוליש לגרניט פורצלן למרות שזה בעצם ליטוש לכל דבר ועניין. ניתן לבצע פוליש לגרניט פורצלן מט או לסוגי פורצלן עם ציפוי, כגון פורצלן מזוגג או לאפאטו באותה דרך פעולה של ליטוש.

 

ניקיון בתים אחרי שיפוץ

בכל מקרה של ניקוי גרניט פורצלן לאחר שיפוץ יש להיזהר מאוד וצריך לבחור רק חברת ניקיון מומלצת לביצוע העבודה. כל חברת ניקיון בתים מציעה שירותי ניקיון לאחר שיפוץ, וכל אדם שמגיע לסוף השיפוץ כנראה כבר עייף מהתהליך ולאחר הוצאה גדולה של כסף עבור השיפוץ הוא ינסה לחסוך ככל האפשר בשלב האחרון של ניקיון הבית. המורשת התרבותית של ניקיון בתים לאחר שיפוץ מעידה שרבים עלולים ליפול בפח ולהתאכזב עקב ביצוע עבודת ניקיון לא איכותית, אך במקרה של פוליש לרצפה בבית שעבר שיפוץ זה עלול להיגמר בהרבה יותר מרק אכזבה. פוליש לרצפה זהו תהליך של קרצוף מאסיבי עם מכונה מיוחדת וחזקה, כך שאם לא הזמנתם חברת ניקיון מומלצת שיודעת להכין את המרצפות לקראת הפוליש – סביר להניח שזה יגמר בשריטות ונזק לרצפה.

 

ניקוי גרניט פורצלן לאחר שיפוץ

אמנם ניקיון בתים לאחר שיפוץ זה סיפור מורכב שמצריך חברת ניקיון מומלצת ובעלת ניסיון בתחום, אבל שימו לב שברגע שמדובר במקרה של ניקוי גרניט פורצלן לאחר שיפוץ כל נזק שעלול להיגרם יכול לעלות לכם המון כסף. גם מצב של ניקוי גרניט פורצלן לאחר בניה הוא בדיוק כמו מצב של אחרי שיפוץ, מאחר והבית מלא בגרגירי אבק שעלולים לגרום שריטות במרצפות במידה ועבודת הניקיון לא נעשית באופן מקצועי. בכל מצב של ניקוי גרניט פורצלן לאחר שיפוץ על ידי ביצוע עבודות פוליש לרצפה של הבית, אתם חייבים לבדוק שחברת הניקיון מקפידה לנקות את הרצפה כמו שצריך לפני תחילת השימוש במכונת פוליש או מכונת ליטוש, וכמובן לוודא שיש לחברת הניקיון ניסיון בביצוע עבודות מסוג זה.

כשמדובר בריצוף יקר כמו גרניט פורצלן, עדיף לבחור חברת ניקיון מומלצת ופשוט ללכת על בטוח – בלי לקחת שום סיכון מיותר.

תפריט נגישות