האם הילד שלכם צריך להגיע לאבחון של הפרעת קשב וריכוז?

שמעתם מהשכנה כי בנה אובחן כסובל מהפרעת הקשב והריכוז וגם החברה הטובה ביותר שלך סיפרה לך כי הבת הגדולה שלה קיבלה הקלות בעקבות אבחון קשב וריכוז שגילה כי היא סובלת מההפרעה? נשאלת השאלה: איך תוכלו לדעת אם גם ילדכם זקוק לאבחון שכזה?

 

מעוניינים לקרוא מאמר המסביר כיצד להתייחס לאבחון? לחצו כאן

הקשיבו לקול הפנימי שלכם ולילדכם

האינטואציה ההורית היא האינטואציה החזקה ביותר, ללא כל ספק. ישנם הורים המרגישים כי ילדם אינו תמיד קשוב להם, הציונים שלו אינם משקפים את היכולות האמיתיות שלו והוא מרגיש להם כמרחף בעולמות אחרים. אם אתם מקשיבים ללבכם ומרגישים כי אבחון קשב וריכוז יכול להפוך את אי הוודאות לתמונה בהירה יותר, כדאי לפנות אל אבחון שישקף את מצבו של ילדכם.

 

תמיד כדאי להתייעץ עם המחנך

אם אתם לא רוצים לקחת בחשבון רק את התחושות האישיות שלכם וחוות דעת מקצועית יכולה לחזק אתכם או להוריד אתכם מרצונכם לגשת אל אבחון קשב וריכוז, קבעו פגישה עם הגננת או המחנכת של ילדכם. כפי שאתם מכירים את ילדכם וצופים בהתנהגותם בעת שאתם איתם, בדיוק כך קורה גם עם הצוות החינוכי המתצפת על הילדים ולומד להכיר את דפוס ההתנהגות שלהם.

 

ציונים והעולם החברתי של הילד – מה עליכם לבדוק?

במרבית המקרים, אחד הסימפטומים המעידים על הימצאותה של הפרעת קשב וריכוז ברמות שונות, מגיע בדמות ציונים נמוכים בעבודות ומבחנים בבית הספר, וגם בעולם חברתי שאינו די עשיר. הפרעת הקשב מביאה לכך שהילדים לא מצליחים במטלות הלימודיות, וגם במעגלים החברתיים הם לא מצליחים להשתלב מאחר והם מוצאים קושי להקשיב לחברים ולהתרכז בפעילויות שונות.

 

מה עושים באבחון ומה עושים אחריו?

אבחון קשב וריכוז הוא אבחון שמטרתו לבדוק האם ילדכם סובל מהפרעת הקשב והריכוז ADD, או הפרעת קשב עם היפראקטיביות ה-ADHD. על מנת שהילד שלכם אכן יוגדר כסובל מהפרעה, יהיה עליו לענות על שישה מתוך תשעה סימפטומים שיבדקו. בתום האבחון ימסור לכם המאבחן את התוצאות ומכאן והלאה יהיה עליכם לקבוע את דרך הטיפול. דעו כי כיום ישנן דרכי טיול טבעיות המבוססות על טיפול-אישי התנהגותי עם ילדכם, כך שהריטלין אינו הדרך היחידה.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות