האם תכלית הלימודים היא בהכרח לזכות באפשרות תעסוקה?

מגיע השלב בחייו של כל אדם שבו הוא מחליט שהגיע הזמן לפנות די זמן על מנת לפנות אל נתיב של לימודים. לא אחת, השיקול הנעשה בדרך אל ספסל הלימודים מתחיל ונגמר בשאלה האם הלימודים מעניקים את האפשרות לזכות בסופם בשקט תעסוקתי. האם אכן תכלית הלימודים היא תעסוקה?

 

תואר אקדמאי כבר אינו מבטיח תעסוקה

ראשית, חשוב לזכור כי תארים אקדמיים כבר אינם מבטיחים תעסוקה בטוחה. ישנם אלו הלומדים תארים כלליים ומוצאים את עצמם בסוף הלימודים שואלים שאלות בדבר האופק התעסוקתי הנכון להם ביותר. מנגד, ישנם כאלו שבוחרים בלימודי כלכלה או מנהל עסקים במטרה להגשים שאיפה תעסוקתית כלשהי של עבודה בעולם ההשקעות, חשוב שתדעו כי על מנת להגיע למשרה של מנהלי תיקי השקעות.  או על מנת להיות מנהל תיק השקעות שמתעסק עם ניהול תיק השקעות, יש לעבור קורס מקצועי בניהול השקעות, על מנת לרכוש ידע ולהשתלב בעבודה בסוף הקורס עוברים בחינות מטעם הרשות לניירת ערך  בסטטיסטיקה, כלכלה, אתיקה ומימון במטרה ן. לקבל רישיון בייעוץ וניהול השקעות על פי חוק.

 

קורסים ממוקדים והסמכות קצרות

רבים אלו שפונים אל לימודים שונים על מנת להבטיח את תעסוקתם, אך נשאלת השאלה האם הלימודים המעשירים את הנפש, אינם די ראויים? רבים רוצים כיום שקט תעסוקתי, ותכלית הלימודים היא לצאת עם אפשרות להשתלב במשרות בכירות. לימוד ניהול או ייעוץ השקעות יאפשר לעבוד בבית השקעות ולהשתלב בתוך בית ההשקעות בחברה המתמחה בניהול תיקי השקעות בתפקידים שונים של שיווק השקעות או ניהול השקעות.

זכרו כי מטרת הלימודים היא להעשיר את עולמות התוכן שלכם, וללמוד דבר שאינו מעניין אתכם גם לא יבטיח לכם תעסוקה וגם לא הנאה מהדרך. על כן, מצאו את התחום אליו יש לכם תשוקה, למדו אותו ונסו להשתלב בו לאחר מכן.

 

כתיבת תגובה

תפריט נגישות