הגיע הזמן לעשות בדק בית

שקעתם בשיגרה סיזיפית והזנחתם את הבית? הגיע הזמן לעשות בדק בית! פעם בשנה לפחות חייבים לשבור שיגרה ולנסות לתקן, לשפץ, לצבוע ולהבריק מחדש את כל מה שזקוק לכך. הבית שלנו הוא מקום דינמי שנוטה לעבור כל מיני משברים פיזים כאלה ואחרים, יכול להיות שיש לכם ילדים קטנים, שני כלבים וחתול או שסתם לא מתחשק לכך להשקיע, אבל מדי פעם אין מנוס מלהחזיר עטרה ליושנה ולהשיב לבית את צורתו המקורית, היפה והאסתטית.

איפה מתחילים ואיפה מסיימים

נקודת ההתחלה היא כניראה הנקודה הקשה ביותר, כי מאיפה באמת מתחילים, איך מחליטים מה יותר חשוב או מה צריך להשקיע יותר ממה. ובכן, השאלה הזו היא שאלה של סדר עדיפויות. עברו עם עט ודף ברחבי הבית וערכו בדק בית, ציינו את כל הדברים שאתם רואים לנכון, למשל הברז שמטפטף, התקרה שהתקלפה בפינת החדר, הוילון שנוטה שמאלה והתמונ שנפל לה המסמר והיא יושבת על הרצפה עצוב כהר למעלה מחודש.

לאחר מכן ערכו סדר עדיפות, הברז כמובן חשוב יותר מהתמונה מכיוון שהוא גורם לבזבוז מים, וכן הלאה עד לסידור מלא של הרשימה כולה. לאחר שערכתם בדק בית ערכו מצב תקציב וחשבו כמה תרצו להשקיע. במידה וגיליתם תקלות שאינכם יכולים לטפל בהם לבד, כמו נזילה או רטיבות שדורשת איש מקצוע, כמו גם תיקון של חשמל או נזק גדול כמו חלון או דלת שיש להחליף אין מנוס מלהגדיל את התקציב.

לא על התקציב לבדו

הגדרתם תקציב, סדר עדיפויות וחשבתם על תאריך נוח להתחיל בהכנות? מצויין! כעת פנו זמן, מרץ ואנרגיה, הכינו את ארגזי הכלים, שימו מוסיקה וצאו לדרך. אמנם בהתחלה קשה להניע את תהליך העבודה אבל ככל שתיכנסו לזה יותר תגלו שאתם ובוב הבנאי חולקים הרבה במשותף, תקנו את הוילון, השיבו את המסמר של התמונה למקומו, החליפו את הברז וכו'. לאחר שהבית יחזור לקדמותו תחושו סיפוק אדיר.

ככה כשאר עושים את הדבר הנכון בזמן הנכון. נצלו את האביב המתקרב ובא לבצע בדק בית, אין ספק שזה זמן נהדר להתחלות חדשות.

 

כתיבת תגובה

תפריט נגישות