הדברה בטוחה למשפחה

הורים הזהרו, הדברה היא לא משחק ילדים, כל מה שחשוב לדעת על הדברה בטוחה למשפחה

בכל אביב כאשר מתחמם מזג האוויר השותפים שלנו לבית או לדירה יוצאים לחופשי. הנמלים מסתערות בשיירות על המטבח. הג'וקים עולים מהביבים. העכברים והחולדות יוצאים למבצעים חשאיים בלילה ותוקפים מטרות איכות כמו ארונות האוכל המזווה המחסן והמטבח.
אם כל זה לא מספיק היונים מלכלכות את הכביסה שלנו בלשלשת טרייה.

אנחנו בולעים התקפה אחת של ג'וק מעופף בגודל של תמר מג'הול, אולי התקפה שנייה של חטיבת החי"ר של הנמלים האדומות. החזקים שבינינו יבלעו גם התקפה שלישית ורביעית אבל בסוף אנחנו נשברים ומחליטים לעשות מעשה. כאן חשוב לי להביא בפניכם את האופציות להדברה ולתת כללי בטיחות חשובים שאת רובם תוכלו למצוא גם באתר משרד הבריאות.הדברה  בטוחה ידידותית לסביבה רועי הדברה רישיון 2113  380 × 151

  1. לעולם אל תדבירו בעצמכם! בכל קיץ אנו שומעים על תאונות של אנשים שעשו שימוש בחומרי הדברה אותם הם רכשו בחנויות מקצועיות לחקלאות והדברה. לכן בשום פנים ואופן אין להשתמש בחומרי הדברה מקצועיים. שימוש חוקי ובטוח בחומרי הדברה מצריך קורס מדביר של משרד הבריאות. הנזקים שיגרמו לכם ולסובבים אתכם משימוש לא נכון בחומרים מסוכנים אלה, הם קטלניים.
  2. לעולם אל תתפסו לגובה להתקין רשת יונים או פיתיון ליונים. עבודה בטוחה בגובה דורשת תעודת הסמכה ממשרד העבודה. רק מדביר מוסמך שעבר קורס של משרד העבודה לעבודה בגובה יתקין לכם את האביזרים להרחקת יונים בצורה בטוחה. דעו לכם שאדם שטיפס לכם על הגג לדוגמה ונפל ונפגע יכול לתבוע אתכם. אם אין לאדם זה הסמכה לעבודה בגובה יש סיכוי גבוה שחברת הביטוח לא תכסה את התאונה.
  3. הזמינו מדביר עם רישיון של משרד הבריאות והמשרד להגנת הסביבה. הרישיון הוא בן 4 ספרות. מספר הרישיון חייב להופיע באתר האינטרנט של המדביר ובאמצעי הפרסום שלו. תוכלו לבדוק את הרישיון ברשימת המדבירים המורשים בישראל באתר המשרד להגנת הסביבה.
  4. חשוב לבדוק ברשימת המדבירים באתר של המשרד להגנת הסביבה מהו סוג הרישיון של המדביר. יש סוגי היתרים לכל סוג הדברה. הדברת מבנים, הדברת שטחים פתוחים, איוד בגז וכדומה. ברשימת המדבירים תמצאו גם איזה סוג היתר יש למדביר שלכם.
  5. חשוב לבקש מהמדביר להציג את הרישיון.
  6. אל תשהו בבית בזמן ההדברה. בקשו מהמדביר דוח סיכום הדברה. דאגו שהמדביר ינחה אתכם לגבי הכנת הבית להדברה. החומרים בהם ישתמש והסיכון שבהם. כמה זמן להעדר מהבית לאחר ההדברה, כיצד לאוורר את הבית וכיצד לנקות את הבית לאחר ההדברה.
  7. הימנעו מהדברה אם בבית יש אשה בהריון או תינוק. בהדברה בבית עם ילדים מומלץ להשתמש בפיתיונות או בג'ל ולהימנע מריסוס.
  8. מניעה: שמרו על פחים סגורים. התקינו רשתות בכל החלונות. שמרו על הניקיון בבית ובסביבתו. אל תשאירו שאריות אוכל במטבח בלילה.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות