הדברים שלא ידעת על עולם הקרימינולוגיה

תחום הטיפול נחלק לתתי תחומים רבים ומגוונים בין היתר עבודה סוציאלית, פסיכולוגיה, פסיכיאטריה ומה שביניהם. הבחירה להשתלב בלימודים המשויכים לעולם הטיפולי היא בחירה המונעת על פי רוב מרצון אישי ועמוק הטמון בסטודנט. לא כל אדם בנוי להתפתח בתחום הטיפול, אך אם אתם מגדירים עצמכם כאנשים טיפוליים ומקצועות טיפולי הנפש קורצים לכם, הרי שחשוב שתכירו את העולם טוב יותר לקבלת החלטה מושכלת שאינה נובעת משיקולים בלתי עניינים.

אחד התחומים המרתקים והמאתגרים יותר, מעולם הטיפול הוא תחום הקרימינולוגיה. קרימינולוגיה הוא תחום העוסק בחקר הסטייה החברתית לרבות הסיבות, המאפיינים ויחסי הגומלין. על כן הטיפול על פי רוב מוענק לאנשים שסטו מדרך הישר ומהדרך הנורמטיבית ובכדי לעסוק בתחום עליכם להיות מוכנים לכל המשתמע מכך.

מה תלמדו בתחום הקרימינולוגיה

אם החלטתם ללמוד קרימינולוגיה, כדאי שתהיו מוכנים לקראת הבאות ותדעו מה אתם עתידים ללמוד. להבדיל מתחומים רבים, בתחום הקרימינולוגיה, התיאוריות הן מרתקות ומעניינות לאין שיעור. פעמים לא מבוטלות יציגו בפניכם מקרי פשיעה מהשטח לרבות סיורים במוסדות מוכרים לרבות בתי סוהר בתי משפט, מוסדות לבריאות הנפש מוסדות גמילה מסמים אלכוהול הימורים ועוד.

במהלך הלימודים תתעסקו בהיבטים החברתיים ובהיבטים ההתנהגותיים של האדם שבחר לצעוד בדרך הלא נורמטיבית. במהלך הלימודים תרכשו ידע ומידע מתחום הפסיכולוגיה והקרימינולוגיה מההיבט הנפשי של בני האדם. עוד תלמדו כיצד לאתר פושעים ופשעים באמצעות הידע והמידע אותו רכשתם במהלך הלימודים

אילו תחומים נלמדים בקורס

מסלולי הקרימינולוגיה כוללים נושאים רבים ומגוונים, ביניהם עבירות מין, סמים, אלכוהול ועוד. משך תקופת הלימודים נערכת כשלוש שנים בהתאם למוסד הלימודים בו אתם בוחרים ללמוד. אין ספק כי הקורסים הנלמדים, גם התאורטיים וגם המעשיים הם מעניינים, מרתקים ומאתגרים. בתום מסלול הלימודים יכול כל אדם לבחור ולהשתלב במקומות עבודה מגוונים החל ממוסדות ציבוריים בין היתר בתי סוהר, בתי משפט, משטרת ישראל וכדומה והן במוסדות פרטיים החל ממוסדות גמילה.

לימודי הקרימינולוגיה מאפשרים לכם לבחור בין עבודה בשטח לבין עבודה מחקרית בהתאם לדרישותיכם, רצונותיכם ויכולותיכם. אתם אלו שתבחרו האם ברצונכם לגשת לקהל היעד הצעיר (ילדים ובני נוער), לבין התמחות ועבודה אל מול הבוגרים והמבוגרים.

שימו לב כי לאחר שתסיימו את מסלול הלימודים ותתחילו לעבוד בפועל כקרימינולוגים, סביר שתשלבו פעולה עם בעלי מקצוע מגוונים בין היתר משפטנים, פסיכולוגים, סוציולוגים ועוד, משום שהתחום המדעי הינו מולטי – דיציפלינרי.

הבחירה שלכם לעסוק בתחום הקרימינולוגיה צריכה להתבצע מתוך הבנה כי העבודה בפועל תהיה כרוכה בקשיים אל מול אוכלוסייה אשר "מתמחה" בפשיעה. לא כל אדם נורמטיבי יכול להרגיש בנוח בבואו ליצור מגע עם עבריינים, על כן עוד לפני שאתם מפנים את מרצכם ללימודים חשבו טוב האם אתם מסוגלים להתמודד עם האוכלוסייה שסטתה מדרך הישר ובחרה לנהוג בשונה מהנורמות החברתיות.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות