הדרך להתחבר לטבע מתחילה ברצפת הבית שלנו

הרצפה היא המסגרת בה אנו משבצים את הבית

כאשר אנו נכנסים לבית של חברים, של שכנים, של בני משפחה או אפילו סתם בית של אנשים שאנחנו לא לגמרי מכירים – אחד הדברים הראשונים שתופסים לנו את העין הוא הרצפה. אנחנו אולי לא שמים לב, ולא נותנים על זה את הדעת, אבל מכיוון שהרצפה תופסת את כל המרחב – לא נוכל להתעלם ממנה. ברוב המקומות, הרצפה היא אחידה, בניגוד לקירות שיכולים להיות בצבעים שונים או לשאת תמונות, רהיטים ומדפים, ובניגוד לתקרה הנושאת בדרך כלל גופי תאורה. זו אחת הסיבות לכך שאנשים רבים טועים לחשוב שהרצפה איננה חשובה בקונטקסט העיצובי. אך המציאות היא הפוכה לחלוטין – הרצפה משפיעה על התפיסה שלנו את המרחב, וניתן לראות בה למעשה את המסגרת בה נתונים שאר חלקי הבית.

הפרקט הופך ליותר פופולרי משנה לשנה

בעבר רצפת פרקט – רצפה עשויית עץ או דמויית עץ – הייתה נחלתם של עשירים בלבד, כמו שניתן למצוא בארמון ורסאי. עם השנים הפרקט הפך לזמין ונגיש יותר, אולם עדיין לא היה מקבול לשבץ אותו בכל בית, משום שנחשב כסמל סטטוס, גם אם לא באמת היה כזה. תחושת הטבעיות שהוא מקנה, תחושת חמימות ייחודית הנובעת מהרכות שלו, גרמו לו להיחשב כמוצר מותרות. כיום, יותר ויותר אנשים מבינים את היתרונות הרבים של פרקטים, שלא מסתכמים באסתטיקה בלבד.

מדוע פרקט הוא טוב יותר מאשר רצפת אבן

פרקט הוא קל יותר לניקיון ולתחזוקה, במיוחד כיום כשיש מוצרי ניקיון משלימים ייעודיים לרצפה זו. בנוסף, הוא שומר על טמפרטורת החדר ולא נותן לה להגיע לחום או לקור קיצוני, כמו שרצפת אבן מגיעה במזגי אוויר קיצוניים. אם אתם עושים ספורט או אם יש לכם ילדים – רצפת פרקט גם נעימה ורכה יותר, ולכן בטוחה יותר ועמידה יותר במצבים של נפילה.

להכניס את הטבע אל תוך הבית

כיום מקובל לדבר על "קיימות", כלומר החיים תוך שמירה על איכות הסביבה. לא רק לדבר עליה – אלא גם לעשות: בין השאר, כיום יותר ויותר אנשים רוצים להכניס את הסביבה אל חיי היומיום שלהם, ולהרגיש שותפים לתנועה העולמית. קיימות לא מתבטאת רק במיחזור, בשמירה על הפארקים ובצמצום הזיהום. הזמנה של הטבע אלינו הבייתה יכולה להטמיע בנו את החיבור אליו, ולהפוך להרגל את ההחלטות הנוגעות לאיכות הסביבה. כך, ככל שהטבע יופיע אצלנו יותר, השמירה עליו תהפוך לנו לטבע שני. רצפת פרקט, בין אם היא עשויה עץ אמיתי ובין אם מחומרים אחרים, היא אחת הדרכים האופטימליות לעשות את הצעד.

זיכרו – הרצפה של ביתכם היא המסגרת שלו, ויכולה לשקף במידה רבה את המסגרת של החיים כפי שבחרתם לחיות אותם.

 

תפריט נגישות