ההמלצות של חנוך רידר לטיסות לחו"ל לאנשי עסקים

ההמלצות של חנוך רידר לטיסות לחו"ל לאנשי עסקים

טיסות לחו"ל הפכו בשנים האחרונות למוצר נפוץ מאוד – ב-2016, למשל, לא פחות מ-3.5 מיליון ישראלים יצאו את גבולות הארץ, רובם כמובן דרך האוויר, ומתוכם 1.4 מיליון טסו אפילו יותר מפעם אחת (כך על-פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה). התחרות ההולכת וגדלה בין חברות התעופה הובילה להוזלת מחירים משמעותית, כך שכיום לא צריך להשקיע סכומי עתק כדי להגיע לניו יורק, לקפוץ לברצלונה או ליהנות מחופשה קצרה באיי יוון. מי שבמיוחד מנצל את האפשרות להגיע לכל מקום ברחבי העולם במהירות, בנוחות ובעלות סבירה לחלוטין הם אנשי העסקים – שבזכות הגלובליזציה המואצת יכולים ליצור אינטראקציות עסקיות משתלמות עם גורמים שונים בכל רחבי העולם – וכדי שהטיסות עצמן תהיינה מוצלחות כדאי ליישם את ההמלצות של חנוך רידר, איש עסקים ולשעבר בעלי רשת מוצרי האיפור המצליחה איל מקיאג'.

האם כדאי לנצל את זמן הטיסה לעבודה או מנוחה?

הטכנולוגיה שלא מפסיקה להשתכלל מאפשרת לנו לבצע מגוון רחב של פעולות כל הזמן ובכל מקום, ובפרט לבצע את עבודתנו גם כשאנחנו בשחקים. עבור אנשי עסקים הדבר מרחיב את האפשרויות כמובן, אבל גם מייצר דילמה לא פשוטה: האם לנצל את זמן הטיסה לטובת עבודה או שמא דווקא למנוחה?

אם ממתינות לכם פגישות חשובות זמן קצר לאחר הנחיתה, חנוך רידר ממליץ לעבוד פחות ולנסות לנוח תוך כדי הטיסה. בדרך זו תוכלו להגיע ליעד כשאתם רעננים ככל האפשר ובמיטבכם. ניתן לנצל את השעה האחרונה של הטיסה לטובת התכוננות לפגישות הנ"ל או פעולות דחופות באמת.

למה חנוך רידר ממליץ להתהלך לאורך המטוס ובפרט בטיסות ארוכות?

אנשי עסקים שמרבים לטוס, ובאופן כללי עובדים שעות ארוכות ורבות, חשופים לסכנת פקקת ורידים (טרומבוזה) – מצב שבו נוצר קריש דם ברגליים עקב חוסר תנועה מספקת. קריש דם זה עלול להגיע גם אל הלב או אל המוח ולגרום לנזקים חמורים ובלתי הפיכים, ועל כן רצוי במהלך הטיסות לקום ולהתהלך מעט במטוס, כדי לאפשר לדם לזרום באופן חופשי. ניתן גם לבצע תרגילים ייעודיים תוך כדי ישיבה, שגם הם מצמצמים את הסיכון לפקקת ורידים, ובפרט חשוב להקפיד על כך בטיסות עסקים ארוכות (כשחשוב לזכור בהקשר זה שגם במחלקה ראשונה, כשישנו יותר מקום לרגליים, עדיין היעדר תנועה עלול לייצר קריש דם מסוכן).

האם כדאי לטוס עם אותה חברת תעופה?

חברות תעופה רבות מתגמלות לקוחות נאמנים וקבועים, וכשמדובר באנשי עסקים שטסים מספר פעמים בשנה ליעדים כאלה ואחרים, התגמול עשוי להיות משתלם במיוחד – כך שכדאי לשמור על נאמנות לחברה אחת.

יחד עם זאת, אם בחברה ה"קבועה" שלכם רמת השירות צונחת או שמופיעים מתחרים חדשים שמציעים מחירים אטרקטיביים באמת ורמת שירות גבוהה, אין שום סיבה לא לעבור אליהם, או לחילופין לדרוש מחברת התעופה "שלכם" יחס דומה ואולי אפילו להתמקח על המחיר.

לא לשכוח ויזה

לקראת טיסות עסקים לחו"ל ישנן באופן טבעי הכנות רבות, ועוד מזכיר חנוך רידר את הלחץ המוטל על אנשי עסקים לסגור קצוות חשובים לפני ההמראה, לוודא שהעסק יתנהל באופן מיטבי גם בהיעדרם וכן להשלים כמה שיותר משימות על-מנת שלא ייווצר עומס יתר לאחר שובם לארץ. במצב שכזה עלול גם איש העסקים המסודר והמאורגן ביותר לשכוח את הוויזה הנדרשת, אם נדרשת כזו כדי להיכנס למדינה אליה הוא טס – ומאחר שהדבר עלול לגרום עוגמת נפש של ממש, חשוב כמובן לוודא מבעוד מועד שישנה ויזה מתאימה ושהדרכון בתוקף.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות