החשמל הסולארי כבר פה – כך נתקין מערכת סולארית פרטית

כולנו כבר יודעים שהחסכון בחשמל הכרחי ומי שעדיין לא מעודכן – מדובר באפשרות ממשית של קרסית מערכת החשמל הארצית. בניגוד למדינות האיחוד האירופי אשר ברובן כבר עושות שימוש בחשמל סולארי במערכות שהותקנו במיוחד עבור ייצור החשמל באופן  זול יותר וחסכוני יותר עבור כדור הארץ, ישראל נותרה עם מערכת החשמל שהותקנה עוד בימים הראשונים שלה, ויכולות המדידה שלה אינן מדויקות. אמנם, התקנת המערכת החדשה לחברת החשמל כרוכה בהפקה לא קטנה של כינון בסיסי ייצור שונים לחלוטין מאלו הפועלים כיום, שישרתו את הצרכנים כהלכה ויאתרו תקלות בחשמל בעצמם.

עד אשר יותקנו מערכות חשמליות הפועלות על חשמל סולארי, מה ביכולתנו לעשות באופן פרטי? כיצד נוכל להפעיל חשמל סולארי מבלי להיות תלויים בהתקדמות התקנת המערכות של חברת החשמל. ישנן מספר דרכים לשיפור השימוש בחשמל כיום. להלן צעדים ראשוניים לשימוש חכם בחשמל:

התקנת מערכת סולארית: ניתן להתקין בבית מערכת סולארית, כאשר כיום ניתן למצוא כמה וכמה מערכות בכמה סוגים ושיטות שונות של ייצור חשמל, המתאימות כל אחת מהן למטרה ייחודית. חשוב לציין לעניין זה כי האחריות על המערכת הסולארית מתחלקת לשתיים: האחת, ניתנת על ידי החברה המתקינה וחלה על המערכת כולה, על פי קילו וואטים, ואילו החברה המספקת את הרכיבים נותנת את האחריות ארוכה על ממירי המתח. חשוב לעקוב אחרי הנותנים המצויינים בכל אחת מתעודות האחריות.

דגשים נוספים החשובים ברכישת מערכת סולארית ביתית מתייחסים להיתרים הביורוקרטים שיש לקבל בטרם התקנת המערכת כגון אישורי בטיחות ואישור של חשמלאי מוסמך שבדק אותה לעומק וביסודיות, ועוד. היתרון העצום הטמון בהתקנת מערכת סולארית הוא העובדה כי אינה מוגבלת בייצור חשמל – אין מכסה כלשהי על היקף ייצור וצריכת החשמל שיוצר באופן עצמאי.

למעשה, כבר ב 2008 קיבלה רשות החשמל החלטה להתיר ייצור חשמל ביתי עד להיקף של 15 קילו וואט בשנה, כאשר עסקים יוכלו לייצר אף יותר מכך – כ 50 קילו וואט מדי שנה. ניצול של האנרגיה המיוצרת באופן עצמאי תחסוך למדינה ולאזרחים הוצאות עצומות על ייצור חשמל באופן שוטף.

כבר היום ניתן לרכוש מערכות לייצור חשמל באופן סולארי ולהתקינן על הגג הפרטי או על גג בית משותף. היישומים של תאורה סולארית מקבלים שימוש נפוץ כבר היום בגנים ובגינות ציבוריות, וחוסכים לעיריה לא מעט הוצאות. גופי תאורה אלו למעשה צורכים את אנרגיית השמש במהלך היום ומפיקים ממנה חשמל בשעות החושך. כמו כן, ניתן להשיג גופי תאורה סולארית לגינה הפרטית ולבית עצמו – ולחסוך לא מעט הוצאות שוטפות לאורך השנה.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות