היסטרוסקופיה ניתוחית מהי ומתי מבצעים?

היסטרוסקופיה ניתוחית הינה הליך ניתוחי אשר מבוצע בתוך חלל הרחם. מדובר בהליך פשוט יחסית, עם מינימום של סיכונים ותופעות לוואי, והוא מבוצע במקרים רבים של בעיות בחלל הרחם.

מה ההבדל בין היסטרוסקופיה אבחנתית להיסטרוסקופיה ניתוחית?

קיימים שני מושגים: היסטרוסקופיה אבחנתית והיסטרוסקופיה ניתוחית.

היסטרוסקופיה אבחנתית – זוהי בדיקה בלבד. בבדיקה הזו מחדירים דרך צוואר הרחם סיב אופטי דק המאפשר צפיה בחלל הרחם מבפנים, ובעזרתו ניתן לאתר בעיות בחלל הרחם כמו הידבקויות, פוליפים, שרירנים, שאריות של חומרים מהיריון או הפלה ועוד.

הבדיקה מבוצעת ללא הרדמה בדרך כלל, היא אינה כואבת וכרוכה באי נוחות מעטה בלבד, ואינה כוללת סיכונים או סיבוכים.

היסטרוסקופיה ניתוחית – ניתוח להסרת הממצאים שהתגלו. בניתוח מחדירים את אותו סיב אופטי לצד מכשיר ניתוחי עבה יותר, וכך בעזרת המצלמה מקבלים תמונה מלאה של המקום המטופל ומבצעים את ההסרה הנדרשת.

הניתוח מבוצע תחת הרדמה מלאה ולאחריו יכול להופיע דימום לכמה ימים. הסיכונים לאחר הניתוח כוללים דימום מוגבר וזיהומים, ובמקרים נדירות ניקוב של חלל הרחם ונזק לאיברים הפנימיים, אך מדובר בסיכון נדיר מאוד שכמעט ואינו קורה.

מתי צריך לבצע את הניתוח?

במידה והיסטרוסקופיה אבחנתית עלתה על הממצאים הבאים, יש לעבור להליך של היסטרוסקופיה ניתוחית ולהסיר את המפגעים:

  • ממצאים שונים ברחם כמו שרירנים, פוליפים, שאריות של היריון או הפלה, מחיצה בתוך הרחם, שאיבת חומרים לביופסיה בעת חשש לסרטן בצוואר הרחם וכדומה.
  • ממצאים אשר יכולים להוביל לבעיות פוריות או הפלות חוזרות, כמו לדוגמא הידבקויות אשר יכולות להוביל לשינויים משמעותיים במחזור החודשי של האישה.

האם אפשר לבצע את הבדיקה והניתוח באותו יום?

ישנן מרפאות בהן ניתן לבצע היסטרוסקופיה אבחנתית וניתוחית באותו היום, אך כמובן צריך להגיע מוכנים לכך. לדוגמא, לפני הניתוח יש לעבור בדיקות א.ק.ג או בדיקות אחרות על פי מצבה של כל מטופלת וגילה, וכן יש להיות בצום, מה שלא נדרש בזמן הבדיקה. לכן, אם יש מטופלת אשר מעוניינת לחסוך בזמן ובמידה ויש ממצאים לעבור את הניתוח מיד לאחר הבדיקה, היא צריכה לבצע את כל הבדיקות המקדימות קודם לכן ולהגיע לבדיקה עצמה בצום בכל מקרה. אם לא יימצא דבר היא תוכל לשוב לשגרת יומה, ואם כן, הצוות הרפואי יוכל להתכונן לניתוח מיד לאחר מכן.

היכן מבצעים את הניתוח?

היסטרוסקופיה ניתוחית מבוצעת בבתי חולים וגם במרפאות פרטיות ברחבי הארץ. לפני שאתם בוחרים כדאי לבדוק היטב את המקום והרופא, וכן את הניסיון שלו בהליכים כאלו.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות