הכח של שירה בציבור

הידעתם כי מקור השירה בציבור הוא בכלל בתקופה בה לא היו אמצעים ציבוריים עבור השמעה של שירים חדשים לציבור גדול, והדרך להכרה של שירים התבצעה באמצעות יצירה של ערבים משותפים בהם התאגדו תושבי המקום ולמדו יחדיו שירים חדשים אותם שרו יחדיו בקולי קולות.

רק לאחר שנכנסו הרדיו הטלביזיה אל יותר ויותר בתי אב בישראל, השירה בציבור הלכה ודעכה במידה רבה ורק בשנים האחרונות ניתן לראות את עלייתה מחדש של השירה בציבור שהפכה להיות משהו גדול יותר מלימוד של שירים חדשים, אלא חלק בלתי נפרד מהפולקלור העברי על רבדיו השונים.

מאיר פז שירה בציבור

ארץ ישראל הישנה והטובה

לפי זמר ומנחה שירה בציבור מאיר פז, הכוח של מדינת ישראל הוא באחדותה, ואין דבר שמסייע לפרום את כל החיכוכים והמחלוקות שקיימים בין החלקים השונים שבחברה הישראלית כמו השירים הישנים שנכתבו על ידי טובי כותבי הזמר העברי, אשר ידעו להעביר את האהבה למולדת בכל מילה ולעורר את הרגש הזה אצל כל יהודי שמצטרף אל אותה השירה שמגבשת את כולם בפעולה אחת פשוטה – שירה.

כיום ניתן לראות אנשים מכל שכבות הגיל ומכל העדות אשר מצטרפים אל השירה ויוצרים מעגל שלם של ישראלים שאוהבים להיות יחדיו וליהנות מזמן של קהילה המאוחדת באהבה למולדת, גם אם מדובר בשירים ישנים שטרם לכן כלל לא הכירו.

העלייה מחדש של השירה בציבור

אם האקט של שירה בציבור היה נחשב לדבר אותו מבצעים רק אנשי הקיבוץ או סבים וסבתות, הרי שהיום רשימת השירים התעבתה והיא כוללת מגוון רחב של שירים מכל הזמנים שכולם מכירים ואוהבים לשיר יחדיו. היום קוראים לזה קריוקי, אבל בעבר הייתה זו שירה בציבור.

עם העלייה של הזמר הים התיכוני אל המודעות הכללית של כל הישראלים בארץ והפיכתה לדבר בעל כוח רב, נעשה זה טבעי לשמוע את אותם השירים גם בערבים של שירה בציבור מכיוון ששירים אלה מסייעים בגיבוש של החברים שמגיעים לערב זה, גם אם מדובר בבני משפחה שמצטוותים יחדיו או בקולגות לעבודה שרוצים לערוך ערב שיחבר בין כולם עוד יותר, הכוח של שירים שמבוצעים יחדיו רק הולך וגובר ולא מראה סימנים של דעיכה, אלא בדיוק ההפך.

מידע נוסף תמצאו באתר Eventa.co.il

אז שכחו מהאקורדיון וההקרנה של מילים לשירים ישנים בשקופיות, הזמר העברי המודרני יודע לקבץ את כל הישראלים יחדיו עם רשימה של שירים עדכניים ואמצעים מודרניים לשם יצירה של ערב ש שירה שמאחדת אנשים ומניעה אותם לאהבת הארץ והאדם מגדול ועד קטן.

 

כתיבת תגובה

תפריט נגישות