הכל אודות לימודי ייעוץ השקעות

לימודי ייעוץ השקעות וניהול תיקים מיועדים למי שמעוניין להפיק רווחי הון בנוסף להכנסות הרגילות, או למי שרוצה להשתלב בתחום שוק ההון ולמצוא משרה בבנק, גופי השקעות, קופות גמל, קרנות נאמנות, חברות ביטוח ועוד.

 מבחינת קהל היעד, בעלי ניסיון תעסוקי יכולים לפנות אל לימודי ייעוץ השקעות על מנת לשדרג את מעמדם ולרכוש כלים נוספים להתבלט בשוק ההון. גם סטודנטים לתואר ראשון המעוניינים לרכוש מקצוע ספציפי או כאלו שרוצים לעסוק בייעוץ השקעות וניהול תיקים יכולים להצטרף אל אחד ממסלולי הלימודים הקיימים.

המטרה של לימודי ייעוץ השקעות

המטרה המרכזית של לימודי ייעוץ השקעות היא להקנות כשירות לעבודה בתחומים של ייעוץ ושיווק השקעות וניהול תיקים. על מנת להשיג את המטרה הזו מתמקדים הלימודים בתחומי ידע תיאורטי ובניסיון מעשי. המכשירים הפיננסיים אליהם נחשפים תלמידים אשר מצטרפים אל לימודי ייעוץ השקעות כוללים

מניות, אופציות, אגרות חוב, מכירה בחסר ועוד. מבחינת נושאי הלימוד, ייעוץ השקעות מבוסס בין היתר על ידע חיוני במימון, סטטיסטיקה, כלכלה וחשבונאות. לצד הנושאים הללו נלמדים גם חוקי האתיקה המקצועית, שיטות מסחר ואסטרטגיות להגדרה של צרכי הלקוח.

תנאי קבלה, בחינות והרשות לניירות ערך

מסלול לימודי ייעוץ השקעות אמור להכשיר את הסטודנט לבחינות אותן מבצעת הרשות לניירות ערך. בחינות אלו הן תנאי לקבלת רישיון יועץ השקעות ו/או מנהל תיקים. תנאי הקבלה אל מסלולי הלימוד הם 12 שנות לימוד וראיון אישי, שנועד על מנת לבדוק את האוריינטציה של המועמד אל התחום.

הבחינות של הרשות לניירות ערך מתייחסות אל נושאים הנלמדים בקורסי היסוד:

א. אתיקה מקצועית

ב. חשבונאות

ג. סטטיסטיקה ומימון

ד. כלכלה

חשוב לציין כי בעלי תואר אקדמאי המצטרפים אל מסלולי לימוד ייעוץ השקעות יכולים לקבל פטור מן הקורסים הללו, בכפוף לאישור הרשות לניירות ערך. יחד עם זאת, כל הסטודנטים צריכים לעבור קורסים מקצועיים הנקראים "מקצועית א'" ובמידת הצורך גם "מקצועית ב'".

קורס מקצועית א' מתמקד בניתוח ניירות ערך ומכשירים פיננסיים, לעומת קורס מקצועית ב' אשר מטרתו להכשיר את הסטודנט לניהול תיקים. שתי הבחינות המקצועיות מתבצעות על ידי הסטודנט רק לאחר השלמת בחינות היסוד. למעשה, הבחינות במקצועית א' וב' הן השלב האחרון בדרך לקבלת רישיון יועץ השקעות.

חשיבות ההכנה למבחנים

ההכנה אל מבחנים כמו מקצועית א' – רשות ני"ע דורשת מחויבות מלאה מצד הסטודנטים. המבחנים הללו נחשבים קשים ולכן יש צורך בלימוד מעמיק, ליווי של יועץ, מעקב אחר התקדמות הקורסים והשקעה עצמית. על מנת לבחור קורס במקצועית א' או ב' כדאי לבדוק מי הוא צוות ההדרכה, מה כולל המחיר, כיצד משתלבים התרגולים והמבחנים במהלך הקורס והיכן ניתן לעבור את השיעורים. בחרו מסלול בהתאם לאופי ולדרישות שלכם ותוכלו להצטרף בהצלחה אל שוק ההון.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות