העברת מפעלים – איך מתבצע התהליך וטיפים חשובים לביצוע

העברת מפעלים – איך מתבצע התהליך וטיפים חשובים לביצוע

התהליך של העברת מפעלים כולל מספר שלבים חשובים:

א. הכנה מוקדמת – יש לבצע הכנה מוקדמת ולהבין שהעברה של מבנה תעשייתי או מפעל שונה לחלוטין מהובלה פרטית. בהעברה מן הסוג הזה הדגש הוא על התמודדות עם סוגים שונים של מכונות כבדות, עם טיפול עדין ברכוש יקר ועם עמידה מדויקת בלוח זמנים. כל עיכוב בהעברה עלולה לגרום נזקים בלתי הפיכים למפעל וללקוחותיו. הכנה מוקדמת אמורה למנוע את התקלות הללו ולסייע בתיאום וסנכרון.

ב. אריזה – עובדי המפעל לא אמורים לארוז את הציוד ולכן נציגי חברת ההובלות בדרך כלל אחראיים על כך. חשוב להגיע עם חומרי האריזה המתאימים למפעל, להשתמש בקרטונים בגודל הנכון ולא לשכוח לסמן את הציוד ואת הרכוש. שלב האריזה חשוב לא פחות מהפריקה והטעינה של הציוד על גבי המשאיות.

ג. שינוע – העברת מפעלים מתבצעת עם צי רכבים מגוון. משאית אחת לא מספיקה להעביר מפעל גדול ולרוב יש צורך בשילוב במות הרמה, מנופים ועגורנים. השינוע מתבצע ישירות מתוך המפעל אל כלי רכב ייעודיים. לאחר מכן נפרק הציוד במפעל החדש ומסודר בתוך חלל הפנים או החוץ לפי דרישות הלקוח.

ד. בדיקת מלאי – התהליך מסתיים רק לאחר בדיקת מלאי והשוואה בין הפריטים שהועברו לבין הרשימה המקורית שהוכנה בשלב הראשון. בדיקת מלאי מאפשרת למפעל חזרה מהירה לשגרה ומונעת נזקים מצטברים לציוד. את הבדיקה רצוי לבצע מול הלקוח ולפני שחותמים על חוזה המשחרר את חברת ההובלות מהתחייבויות קודמות.

 

כל מה שצריך לדעת על העברה מהירה ויעילה

הטיפ החשוב ביותר הוא לבצע העברת מפעלים עם חברת הובלות מקצועית. יש לבדוק מה הניסיון של החברה, אילו כלים עומדים לרשותה והאם היא מחזיקה צי רכבים גדול מספיק שיכול להציע גיבוי במקרה של תקלה בלתי צפויה.

טיפ נוסף הוא לנצל את אתרי האינטרנט כדי לקבל המלצות מלקוחות קודמים ולקרוא חוות דעת. אם חברת ההובלות לא יכולה להתמודד עם הציפיות, על בעל המפעל למצוא חברה אחרת במהירות ומבלי לפגוע בעובדים או בעסק.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות