התחדשותו של תחום הקייטרינג

 

התחדשותו של תחום הקייטרינג

בעבר רווחה הדעה לפיה תחום הקייטרינג הוא תחום אפור שלא מתפתח ומתחדש. אך למעשה ההיפך הוא הנכון. בשנים האחרונות ניתן להבחין בהתפתחותן של מספר מגמות גסטרונומיות בתחום זה.

מגמות גסטרונומיות.

 

דגש על מנות קטנות.

אחת המגמות העיקריות בתחום הקייטרינג היא הגשת האוכל במנות קטנות. צורת הגשה זו מאפשרת למוזמנים להינות ממגוון רחב של טעמים. בנוסף לכך צורת הגשה זו הופכת את האירוע  ליוקרתי ומכובד.

 

צורת הגשה אישית.

יותר ויותר אנשים מעדיפים לוותר על הגשת האוכל בשיטת הבופה ומעדיפים במקום זאת אוכל במנות קטנות המאופיין בהגשה אישית. סגנון הגשה זה מאפשר למוזמנים לבחור את האוכל הרצוי להם ובמקביל לשוחח זה עם זה.

 

הקפדה על אורח חיים בריא.

בשנים האחרונות גברה בישראל ובעולם המודעות לשמירה על אורח חיים בריא ובכלל זה צריכת מוצרים מופחתי קלוריות. לכן, מציעות חברות ההסעדה תפריטים דיאטטים. תפריט כזה כולל מאכלים כמו בשר, עוף ודגים מעודים, סלטים, סושי ואורז.

 

הרחבת קהל היעד.

ענף שירותי ההסעדה מציע שירותים לאוכלוסיות שעד עתה לא ניתן להן מענה. להלן מספר דוגמאות.

כניסה אל תחום הבישול הצמחוני.

בשנים האחרונות התפתח תחום הבישול הצמחוני. כיום ניתן למצוא תפריט צמחוני מגוון ועשיר הכולל סלטים, פשטידות, מאפים ממולאים בגבינה ועשבי תיבול, לזניה, מרקים וקינוחים.

 

עצות לבחירת חברה.

חשוב להקפיד על כך שהחברה הנבחרת תתמחה בהכנת  אוכל צמחוני. בנוסף לכך מומלץ לבצע השוואת מחירים.

 

מה קובע את המחיר?

המחיר מושפע משני גורמים: עלות המנה ואופיו של האירוע. ככל שמספר המשתתפים רב יותר, יעלה מחירם של שירותי ההסעדה.

 

קייטרינג טבעוני.

עד לא מכבר לחברות ההסעדה לא היה מה להציע לטבעונים. התפיסה הייתה שהרכבת תפריט טבעוני

היא בלתי אפשרית משום שמגוון המאכלים שטבעונים אוכלים הוא מצומצם( טבעונים נמנעים מאכילת מזונות מן החי ובכלל זה בשר, דגים, גבינות וביצים). אולם התחזקות המגמה הטבעונית בשנים האחרונות חייבה את חברות ההסעדה לשנות תפיסה זו. כיום חברות הסעדה רבות מציעות מגוון רחב של מאכלים טבעוניים הכולל ירקות אורגנים, קינוחים ואוכל גורמה.

 

קייטרינג ללא גלוטן.

בישראל קיימת אוכלוסייה גדולה של חולי צליאק.  מחלה זו מונעת מהם לאכול מאכלים המכילים גלוטן כמו לחם ובורקסים. בעבר חברות הסעדה התהדרו בהגשת אוכל המכיל גלוטן אך כיום ניתן למצוא אוכל ללא גלוטן בעיקר בשל הגברת המודעות לצריכת מזון בריא.

 

דוגמאות לאוכל ללא גלוטן.

ניתן למצוא סושי   שאינו מכיל   אורז ורוטב סויה האסורים לחולי צליאק. בנוסף לכך ניתן למצוא עוגות ועוגיות העשויים מקמח תפוחי אדמה שאינו מכיל גלוטן.

לסיכום- בניגוד לתדמית ענף שירותי ההסעדה מתחדש כל הזמן. הדבר בא לידי ביטוי בפנייה לקהלי יעד שעד עתה לא ניתן להם מענה. כך למשל בעבר לא היה מענה לצמחונים אך כיום ניתן למצוא תפריט  עשיר ומגוון

כתיבת תגובה

תפריט נגישות