ויזה להודו – כל מה שכדאי לדעת

היום כבר אין מי שלא יודע – הודו היא אחת המדינות הכי פופולריות בקרב מטיילים ישראלים. אין מישהו שאין לו אח, בן דוד או חבר ששירת איתו בצבא שטייל בהודו במשך תקופה ארוכה. וכששואלים אותם 'למה עשיתם את זה לעצמכם? זה לא מקום מלוכלך? איך הסתדרתם?' הם תמיד עונים בחצי מבוכה וחצי געגוע ש'אי אפשר להסביר. אני פשוט אוהב את המדינה הזאת'.

והאמת? לא צריך להתאמץ כדי להסביר למה טיול בהודו הוא טיול כל כך מיוחד, בגלל שלמדינה הכל כך מיוחדת הזו יש המון מה להציע. החל מרוחניות אינסופית ועד נופים מדהימים. מאוד קשה שלא להתחבר למדינה שיש בה חלק מרכס ההימלאיה, מדבריות אינסופיות, חופי ים מפנקים המותאמים במיוחד עבור תיירים, מקומיים ידידותיים ומקדשים היסטוריים מרשימים.

הדבר היחיד שמפריד בין המטייל הישראלי הממוצע לתת היבשת העצומה הזאת, אפילו לפני רכישת כרטיס טיסה להודו, הוא הנפקת ויזה להודו. כיום קבלת אשרת שהייה בהודו איננה פשוטה כפי שהיא הייתה בעבר, כיוון שאי אפשר לגשת ישירות לשגרירות ההודית. הדרך היחידה לעשות זאת היא להשתמש בשירותיהם של חברת תיירות אשר יודעת כיצד לבצע את תהליך הבקשה, אשר יכולים לעזור לכם למלא את הטפסים בצורה הנכונה ולהעביר את הדרכון שלכם לקונסוליה ההודית וחזרה.

בדרך כלל, מרגע הגשת הבקשה הרשמית דרך הסוכנות המתווכת, הזמן שלוקח להנפיק את הויזה הוא בין עשרה ימים לשבועיים. עם זאת, ישנן חברות שיכולות להנפיק עבורכם את הויזה תוך 7 ימי עבודה, במידה ואין חגים בישראל ובהודו באותה תקופה. את תהליך הבקשה של ויזה להודו מומלץ להתחיל מוקדם ככל הניתן.

הגשת בקשה עבור ויזה להודו
הדבר הראשון שהמומחים להנפקת ויזות יכווינו אתכם לעשות הוא למלא את טופס הבקשה עבור ויזה להודו באינטרנט. את הטפסים ניתן למצוא באתר של הקונסוליה ההודית בארץ וצריך למלא אותו בצורה מדויקת, כנה ונכונה. אחד הנתונים החשובים, כאשר מגישים בקשה, הוא סוג הויזה בו אתם מעוניינים:

ויזה מסוג 'ויזת תייר' – הדבר הראשון שאתם צריכים לדעת הוא שהדרך האופטימלית להוציא ויזת תייר להודו הוא לעשות את זה בארץ. יש מטיילים, בדרך כלל כאלה שנוסעים לטיול ארוך במזרח, שמוציאים את הויזה תוך כדי הטיול שלהם. הם מחפשים את השגרירות ההודית במדינה שבה הם נמצאים ומתחילים את התהליך שם. לתהליך כזה יש חסרון אחד בולט: תוקף הויזה שמגיש הבקשה יקבל יהיה לתקופה של שלושה חודשים בלבד. לעומת זאת כאשר מנפיקים ויזה להודו בארץ – על פי רוב הקונסוליה נותנת אשרה לכשישה חודשים, מה שיאפשר לכם גמישות בזמן הטיול שלכם במזרח. חשוב לזכור הספירה של ששת החודשים מתחילה מרגע עזיבת הדרכון את הקונסוליה ולא מהרגע בו נחתתם להודו.

 

ויזה מסוג 'ויזה On Arrival' – שירות יחסית חדש שמציעה השגרירות ההודית שלא היה קיים בעבר. את הויזה הזאת אפשר להנפיק במהירות והיא מתאימה למי שסוגר טיסה בדקה התשעים ולתקופת זמן של פחות מחודש. את הויזה תקבלו במייל לאחר שלושה ימים ותצטרכו להדפיס אותה ולהציג אותה בכניסה להודו.

ויזה מסוג 'ויזת עסקים' – ויזה שמתאימה לכל מי שמתכנן לנסוע להודו למטרת עסקים. קיימים שני סוגים של ויזות – ויזה לשנה וויזה לחצי שנה, תלוי במטרת הביקור ובזמן השהייה המתוכנן. לויזה מסוג זה יש פרמטרים רבים ולכן חשוב מאוד להתייעץ עם מישהו שכבר עשה ויזה כזו בעבר.

טיפול בהוצאת ויזה להודו באמצעות חברות תיירות

חשוב לזכור שעל אף שהודו פותחת את שעריה בשמחה עבור תיירים, עדיין יש בה מערכת בירוקרטית מסובכת וכאשר מגישים את הבקשה לויזה חשוב למלא את הפרטים בצורה הנכונה.

אם מבצעים טעויות בזמן הגשת טופס הבקשה באינטרנט הקונסוליה עלולה לעקב את הבקשה שלכם ואף לפסול אותה. לכן מומלץ בחום להתייעץ עם חברת תיירות המתמחה בהוצאת ויזה להודו אשר תוכל ללוות אתכם לאורך כל התהליך, החל מרגע הגשת הטופס באינטרנט ועד רגע קבלת הדרכון בחזרה עם הויזה בתוכו. חברת נהורה טורס היא חברה שמתמחה בכל הקשור למזרח הרחוק ויש לה ניסיון רב בנושא הנפקת ויזה להודו עבור לקוחותיה במחיר טוב. בנוסף תמיד אפשר להתייעץ איתם לגבי הטיסה הזולה ביותר להודו, מלונות בהודו – אותם הם בודקים בעצמם, טיולים בהודו וכדומה.

טיסה להודו היא ללא ספק משהו שכל אחד צריך לעשות פעם בחיים! תזכרו שלפעמים ההתחלה לא קלה, אך ככל שהזמן עובר דברים יסתדרו ותלמדו לראות את כל הצדדים היפים של תת היבשת הקסומה הזאת. חופשה נעימה!

כתיבת תגובה

תפריט נגישות