חוקר פרטי – מי הוא?

במדינת ישראל בדומה לשאר מדינות העולם, ענף החקירות נחלק בין הגוף הרשמי של המדינה, המשטרה ובין חוקרים פרטיים שמועסקים מטעם משרדי חקירות. משרדים אלו לא נועדו לשמש תחליף למשטרה, אלא עסוקים בחקירות שאינן מהוות חלק מעבודת המשטרה דוגמת חקירות פרטיות ואישיות, חקירות ביטוח, חקירות משפטיות, כלכליות וכן הלאה. העבודה של החוקרים הפרטיים במשרדים נעשית בכפוף לחוק החוקרים הפרטיים ובכפוף לתקנות האתיות אשר באו בעקבותיו. החוקרים נדרשים לרישיון עיסוק בתחום שמונפק מטעם משרד המשפטים.

קיימים המון סוגים ומגוון תחומי חקירות. חלק מהמשרדים הם בעלי התמחות בסוג ספציפי של חקירות כגון חקירות תנועה או תאונות דרכים, בעוד שקיימים משרדים שמעניקים מגוון שירותים. מי שנדרש לשכור חוקר פרטי, עליו לברר האם המשרד האמור מסוגל לענות על צרכיו ולספק את השירות הרצוי.

ציוד טכנולוגי מתקדם המשמש חקירות פרטיות

לעתים קרובות יהיה צורך לעשות שימוש בציוד אלקטרוני על מנת לבצע חקירות ומעקבים. כיום ישנו מגוון רחב של ציוד חכם וזעיר במיוחד בו ניתן לעשות שימוש על מנת לבצע חקירות סמויות ולאסוף ראיות שונות. מדובר על מצלמות ומכשירי האזנה שניתן להחביאם בתמונה שמונחת על השידה לדוגמא. אביזרים אלו מגיעים עם גלאי שטח כך שרק עם כניסתו של אדם לחדר המכשירים ייכנסו לפעולה. ניתן לשכור או לרכוש ציוד זה ולהשתמש בו בצורה עצמאית. למשל, אם פלוני מעוניין לבצע חקירות כלכליות אודות שותפיו העסקיים.

מדוע רצוי להיעזר בחוקרים פרטיים?

אולם, רצוי להיעזר תמיד בשירותים של איש מקצוע שמכיר מקרוב את החוקים ויוכל להימנע ממצבים בהם הצילומים לא ייחשבו לקבילים בבית משפט וייפסלו כראיות. תחום החקירות האישיות הוא מאד רחב. המקרים שנחשבים לידועים נמנים עם חקירות בן/בת זוג בוגד/ת, או חקירות כלכליות הנוגעות לחקירות גירושים על מנת לקבל תמונה רחבה ויותר מדויקת אודות המצב הכלכלי של מי שמנסה להסתיר אותו במטרה לזכות ביתרון בעת חלוקת רכוש וחתימה על הסכמי ממון או הסכמים כספיים. כיום נהוג להשתמש בחקירות בנוסף על מנת לבדוק את אמינות המטפלים או המטפלות הסיעודיות ולוודא שאין הם מפגינים התעללות בקשישים שנמצאים תחת השגחתם.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות