טיפול בכינים – למה זה חשוב?

טיפול בכינים – למה זה חשוב?

כולנו מכירים את התופעה הזו שנקראת כינים. חווינו אותה כילדים, שמענו עליה בגן, וכהורים אנחנו נלחצים מעצם המחשבה שהילדים שלנו יתמודדו איתה. אחת ההנחות העיקריות שמובילות הורים אשר מתמודדים עם בעיית הכינים על ראש הילדים היא ההנחה לפיה כינים מביאות מחלות, אז נתחיל בצפירת הרגעה – כינים לא מעבירות מחלות. עם זאת, הטיפול בכינים הוא חשוב מאוד מסיבה אחת פשוטה. כינים מובילות לגירוד בלתי פוסק. הבעיה החמורה יותר היא שכינים מתרבות בקצב אדיר. הן מטילות למעלה מ-100 ביצים כל אחת, וביצים אלה בוקעות בתוך כשבוע, מה שאומר שבתוך זמן קצר עשויות למלא את הראש מאות כינים ומאות ביצים. ככל שהן מתרבות הן ממשיכות למצוץ דם ולעודד גירודים נוספים, מה שהופך את החיים להרבה פחות נעימים, גם עבור הילד המתגרד ללא הרף וגם עבור ההורה שמביט בו מהצד בתחושת אי נוחות ודאגה.

 

דרכי טיפול אפשריות

כדי להקל על הילד ולהפסיק את הגירוד הטורדני, נדרש טיפול בכינים, שיאפשר ניקוי יסודי של הראש. ישנם בשוק תכשירים שונים שיכולים לסייע לכם במלחמה עם הכינים, ותכשירים אלה הוכחו כיעילים מאוד. שימו לב שהם מכילים לרוב חומרים כימיים לצורך הדברת הכינים, כך שאם במקרה תינוקכם נדבק גם הוא בכינים, כדאי להימנע מתכשירים אלה. לאחר שתחפפו את ראשו של הילד היטב ולאחר שתמרחו על ראשו את התכשירים שתרכשו במיוחד לצורך הטיפול, חשוב מאוד להשלים את המלאכה ולהיעזר במסרק צפוף כדי להוציא את הכינים – חיות או מתות – ולהחזיר את ראשו של הילד למצבו הטבעי והנקי, ללא כינים וללא ביצים. ייתכן שתידרשו לחזור על הטיפול מספר פעמים, בוודאי אם הכינים הספיקו להתרבות, אבל ההשקעה הזו תשתלם לכם כשהראש של הילד יהיה נקי והגירוד ייפסק.

 

האם ניתן למנוע הופעתן של כינים?

לפני הכל חשוב להבין שכינים אינן מתעופפות מראש לראש, בעיקר משום שאין להן כנפיים שיאפשרו להן לעשות זאת. הן עוברות בין ראשי הילדים על ידי מגע ישיר, כך שאם הילדים משחקים בגן ושיערם פוגש בשיערם של ילדים אחרים, הם עשויים בהחלט להידבק, בדיוק כפי שילד שחוזר הביתה עם כינים עשוי להדביק את אחיו כשהוא מחבק אותם או במהלך משחק. כך או כך, מניעת כינים היא איננה מלאכה פשוטה, והיא גם איננה קשורה בצעדים כמו חפיפה יומיומית או שמירה על היגיינת השיער. בניגוד למה שנהוג היה לחשוב פעם, הכינים לא נצמדות לראש מלוכלך והן גם לא מחפשות רק ראשים של ילדים השייכים לקבוצה מסוימת או למעמד סוציו-אקונומי כזה או אחר. הן לא בררניות. אם הן פוגשות ראש חדש ויש להן גישה ישירה אליו, הן יעברו מבלי לשאול שאלות. כך שמניעה היא כמעט בלתי אפשרית, בעוד שטיפול – אפשרי בהחלט!

 

כתיבת תגובה

תפריט נגישות