טיפים לבחירת בעל מקצוע

שיפוץ הבית אינו דבר הנעשה בשגרה באופן יומיומי, אלא מתבצע לרוב אחת לכמה שנים ובמקרים רבים נעשה אחת להרבה שנים. שיפוץ הבית מצריך השקעה רבה הן כלכלית, הן השקעה של זמן והן השקעת אנרגיות וכוחות נפש.

על מנת לעבור את תקופת השיפוץ באופן חלק וקל עלינו לשים לב למספר נקודות שעשויות להקל עלינו את התהליך ולגרום לנו ליהנות מהתוצר הסופי מבלי שהדבר היחיד שנזכור מהשיפוץ הוא הקושי בביצועו, בעל המקצוע שהבריז או העבודה שלא החזיקה מעמד ותוך תקופה קצרה נראתה כאילו נעשתה ברישול על ידי חובבנים.

השוק מוצף בבעלי מקצוע בכל התחומים ובעת חיפושינו אחרי בעלי מקצוע חשוב להתייעץ עם משפחה, שכנים וחברים אשר שכרו בעלי מקצוע ויכולים להמליץ לחיוב או לשלילה על בעלי מקצוע. לא נרצה לגלות לאחר שבעל המקצוע התחיל לעבוד כי הוא בעל מקצוע חאפר שעבודתו אינה איכותית ושעשה נזקים רבים לשכנה. כמו כן, כיום בעידן האינטרנט קל מאוד לחפש את שמו של בעל המקצוע בגוגל ולראות מה כתוב עליו, האם יש המלצות חיוביות או שליליות עליו או על עבודתו וכמו כן ניתן לראות האם יש כנגדו תביעות משפטיות בגין עבודות שביצע.

כאשר מצאתם בעל מקצוע, ודאו כי הינו בעל הניסיון והידע הנחוצים לביצוע העבודה, למשל אם מדובר בחשמלאי ודאו כי הוא בעל תעודת חשמלאי מוסמך. בנוסף חשוב לא להתבייש ולבקש לראות עבודות קודמות של בעל המקצוע, וכן לקבל שמות של 2-3 לקוחות שיכולים להמליץ עליו.

כמו בכל תחום אחר, חשוב לבצע סקר שוק והשוואת מחירים בין בעלי המקצוע השונים על מנת שתדעו מה טווח המחירים הנהוג בשוק לסוג העבודה הרצוי, חשוב לשים לב ואף להגדיר בחוזה מה כולל המחיר, האם הוא כולל מע"מ, האם כולל תוספות, חומרים ומה טיב החומרים. חשוב להגדיר מפורשות בחוזה העבודה ביניכם לבין בעל המקצוע מה סוג החומרים בהם ישתמש, האם יבצע עבודות גבס, מלט , אלומיניום, אינסטלציה ועוד… חשוב להגדיר כי בעל המקצוע אינו רשאי להעביר את ביצוע העבודה לצד ג', כך שלא ייווצר מצב בו תשלמו לבעל המקצוע והוא יגלגל את העבודה לצד ג' שאינכם מכירים אותו או את עבודתו.

ודבר אחרון כמו בכל תחום בחיים, חשוב שתמצאו בעל מקצוע איתו עליו תסמכו ואיתו תיהנו לעבוד, כך תהליך השיפוץ יעבור עליכם בהנאה אשר תגביר אף את ההנאה מהתוצר המוגמר.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות