טיפים לבחירת מנתח פלסטי- איך לבחור מבין ההיצע הגדול?

ההבדל היחידי בין ניתוחים פלסטיים לניתוחים אחרים הוא שלניתוחים פלסטיים, במיוחד בתחום האסתטי אנשים ניגשים מרצונם החופשי בעוד שניתוחים בתחומים אחרים של הרפואה נעשים בעקבות הנסיבות וצורך רפואי שמתעורר. מעבר לכך ניתוחים פלסטיים הם ניתוחים לכל דבר הכוללים הרדמה מקומית או מלאה ודורשים מיומנות רבה, במיוחד אם מדובר על ניתוח הנעשה במקום שהגישה אליו לא קלה כמו ניתוחי אף. איך בוחרים אם כך את המנתח המתאים? איך יודעים בפני מי להפקיד את גופנו?

לוודא שהמנתח התמחה בכירורגיה פלסטית

במיוחד במכונים לטיפולים אסתטיים המבצעים ניתוחים ומהווים גורם מתווך בין המטופל לרופא, אך לא רק בהם,  הרופאים המבצעים ניתוחים פלסטיים לא בהכרח בעלי השכלה בכירורגיה פלסטית. מעבר לכך, באותם מכונים לא תמיד מועסקים רופאים אשר סיימו לימודי רפואה מההתחלה ועד הסוף. לכן, כאשר במיוחד כאשר מדובר על ניתוחים ולא על טיפולים כמו בוטוקס או טיפולים אסתטיים אחרים, עדיף להגיע ישירות לרופא ולא לעשות זאת דרך מכון. שנית,  במידה והכתובת (תעודה במקרה הזה) אינה על הקיר, בקשו לראות תעודה שאכן הרופא סיים התמחות בכירורגיה פלסטית והוא אינו כירורג כללי, רופא עור או רופא כללי. רצוי גם שהרופא לא יהיה כזה שסיים את ההתמחות בפלסטיקה רק עכשיו.

התמחותו של המנתח בתוך הכירורגיה הפלסטית

דר' גלזינגר, מנתח פלסטי בעל ניסיון רב שנים מסביר לנו כי גם בתוך הכירורגיה הפלסטית ישנן נישות ולרוב כל מנתח פלסטי יבחר את מספר סוגי הניתוחים המועדפים עליו ויתמקצע בהם. לכן, הבדיקה שאותו רופא הוא אכן כירורג פלסטי היא הכרחית אך אינה מספיקה. בדקו מהו סוג הניתוח או האיבר בגוף בו מתמחה אותו רופא. לרוב רופאים המתמחים בניתוחי חזה ימעטו לבצע ניתוחי אף. ישנם רופאים המתמחים בשאיבת שומן בבטן ומתמקדים בסוג ניתוח זה. קראו באינטרנט אודות הרופאים ונסו לדלות את המידע אודות התמחותו של הרופא. אם המידע לא הופיע באינטרנט בצורה ברורה אל תהססו לשאול.

ניסיונו של הרופא והמסגרות בהן עבד

חפשו רופא בעל ניסיון של מספר שנים בסוג הניתוח בו אתם מעוניינים ובכלל. מיומנות בביצוע ניתוח מדויק וללא סיבוכים הוא פועל יוצא כמובן של הניסיון המקצועי. בנוסף, בדקו באילו מסגרות עבד הרופא- האם רק במסגרת פרטית או גם במסגרות ציבוריות. רופא אשר יש לו ניסיון בעבודה במסגרות שונות ולא רק במרפאתו הפרטית הוא בעל ערך מוסף. כאשר רופא עבד במחלקת כירורגיה פלסטית בבית חולים, ביצע ניתוחים שאינם קשורים רק לפן האסתטי הוא צבר ניסיון רב יותר, ידע והעמקה בכל הקשור למקצוע. בנוסף לניסיון בסוג הניתוח הפלסטי שלשמו אתם מחפשים רופא, בדקו איזה ניסיון מקצועי יש לרופא והאם עבד בבתי חולים. עבודה בבית חולים יכולה להעיד באיזשהו מקום גם על אישיותו של הרופא.

התקשורת והקשר עם הרופא

המנתח הפלסטי הוא האדם שאתם מפקידים אצלו את היקר לכם מכל- גופכם. לתוצאותיו של ניתוח פלסטי יש השלכות רפואיות וגם אסתטיות. היפגשו עם הרופא יותר מפעם אחת. שאלו אותו שאלות ככל העולה על דעתכם. שימו לב אילו תשובות הוא עונה. האם הוא נותן לכם תשובות אמיתיות, מקצועיות וחשוב לו שדבריו יובנו לכם או האם הוא עונה תשובות מתחמקות, נותן פרטים חלקיים וגורע במתן מידע. שימו לב האם סגנון הדיבור שלו הוא שיווקי או האם הוא עושה את מלאכתו נאמנה ומסביר לכם את כל הפרטים על הניתוח, כולל מהלכו, תופעות לוואי שיכולות לבוא בעקבותיו או סיבוכים שיכולים להיווצר. מתן מידע זה הוא חובה מבחינת הרופא. אל תלכו עם רופא אשר מקל ראש ומציג את הניתוח כפעולה קלילה ולא מורגשת. זהו ניתוח אשר תצטרכו לתת את הסכמתכם מדעת על ביצועו. בנוסף על מידע מקצועי שהרופא מחויב לתת, ראו איזה אדם הוא. עד כמה נוח לכם לפנות אליו, האם התקשורת ביניכם נעימה וזורמת. בכל הקשור בניתוח הוא הכתובת, לכן שימו לב שיש לכם כתובת בטוחה וברורה.

לקיחת אחריות גם לאחר הניתוח

ניתוח פלסטי אינו מסתיים בחדר ההתאוששות עם השחרור מבית החולים. החלמה מלאה מרוב הניתוחים הפלסטיים לוקחת כחודשיים. בחרו רופא אשר יהיה אכפתי ושתוכלו לפנות אליו ללא היסוס בכל שאלה המתעוררת לאחר הניתוח. התנהגותו של רופא לאחר ניתוח היא מדד חשוב לא פחות מאשר ניסיונו המקצועי.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות