טיפים לבילוי חופשת פסח עם הילדים

פסח כבר ממש מעבר לפינה, ואתו חופשה לא קצרה מבתי הספר והגנים. משפחות רבות מנצלות את החג לחופשה משפחתית, ובצדק. יש שפע של יעדים שנעים לבלות ולטייל בהם בעונה זו, בארץ ובחו"ל. נופש בפסח 2013 מסתמן כהזדמנות נהדרת לנצל את מזג האוויר האביבי, שכן השנה החג חל מוקדם יחסית ופירוש הדבר שיעדים רבים, למשל בדרום, יהיו נעימים ומזמינים במיוחד. לפניכם כמה טיפים שיעזרו לכם לשדרג את החופשה המשפחתית ויהפכו אותה לנעימה יותר עבור כל בני המשפחה:

  • בחרו יעד בחוכמה. יעד ידידותי לילדים הוא כמובן האל"ף-בי"ת כאן. במקרה שבו יש ילדים בטווח רחב של גילים, חשוב שהיעד שבחרתם יספק את כולם או ייתן מענה לכולם. אל תשכחו גם את עצמכם במשוואה הזו. אם מתחשק לכם בעיקר לנוח, אל תתכננו טיול אתגרי, אלא מקום שיספק שפע של עניין לילדים, והזדמנות להתבטל קצת עבורכם. מומלץ להתייעץ עם הילדים לפני בחירת היעד: צמצמו את האפשרויות לשתיים או שלוש, הציגו אותם בפני הילדים והחליטו כולם יחד.
  • התחשבו בהרכב ובדינמיקה המשפחתית. חשוב לקחת בחשבון את הציפיות ותחומי העניין של כל בני המשפחה. חופשה בטבע בדרך כלל תספק עניין ואתגר לילדים, אך בני נוער עלולים לעקם עליה את האף. מצד שני, טיול ג'יפים או חוויה הרפתקנית אחרת יכולה לרצות את כולם – הכול בהתאם לגיל, לעניין וליכולות. לפעמים כדאי לשקול חופשה עם עוד משפחה או שתיים – זה יכול לאזן או לעדן מתחים בין הילדים או בתוך המשפחה, ולעזור לכל אחד למצוא את עצמו גם מחוץ להרכב המשפחתי.
  • גמישות זה חשוב. גם אם תכננתם את חופשת החלומות והייתם בטוחים שכולם יהיו מרוצים, לפעמים המציאות מוכיחה אחרת. כדי שלא תעבירו שלושה ימים או שבוע במריבות ובסבל, מומלץ כבר אחרי יום או יומיים לעשות הערכה מחודשת, ולשנות את מה שלא עובד. הילדים מקטרים על הטיולים? אולי הם עייפים ורוצים לנוח. לפעמים שווה לשנות את המסלול, את התכניות, את שעות הארוחה או כל דבר אחר. ולפעמים הבדל קטן בתכניות יכול לעשות הבדל גדול במצב הרוח הכללי.
  • חופשה לא ארוכה מדי. מפתה לנסוע לשבוע ואפילו יותר. אבל לפעמים, ובעיקר כשנוסעים עם ילדים קטנים, היציאה מהשגרה יכולה להכביד. עומס של גירויים ומרחק רב מכל מה שמוכר עלולים לשבש את ההתנהגות או את מצב הרוח של כולכם, אפילו מבלי שתהיו מודעים לכך. אתם מכירים את ילדיכם ואת המגבלות שלהם והיכולות שלהם – ושלכם. בהתאם לכך, החליטו על משך הזמן הרצוי לכולם. אם יש ילדים קטנים – רצוי מאוד לא לנסוע או לטוס רחוק, כי ימי הנסיעה עלולים להיות קשים עבורם.
  • תהנו! זכרו – כולכם שם כדי ליהנות ולטעון מצברים. עבדו כצוות, היו קשובים זה לזה, תפרגנו זה לזה ובעיקר – תעשו חיים.

חופשה נעימה!

מחשבה 1 על “טיפים לבילוי חופשת פסח עם הילדים”

  1. אם נוסעים לחו"ל, לדעתי עדיף לטוס בחברה ישראלית כמו אל על מאשר בחברה זרה, בשביל שלילדים יהיו סרטים ותכניות טלוויזיה שהם מכירים ובעברית. מניסיון זה משהו שמאוד מעסיק אותם בטיסה, שהיא אולי החלק הקשה ביותר (חוץ מהאוכל).

    הגב

כתיבת תגובה

תפריט נגישות