טיפים למכירה אפקטיבית באמצעות תמונות באינטרנט

הדרך הטובה ביותר למכור מוצרים באינטרנט היא לתת להם למכור את עצמם. לא, הכוונה היא לא לאפשר לאייפון שאתם מנסים למכור לפתוח חשבון משלו באתר המסחר האלקטרוני החביב עליכם, אלא לנצל את האפשרות להעלות תמונות של המוצר כדי להציג אותו בצורה הטובה ביותר. תמונה, יגידו לכם מומחי פסיכולוגיה, שיווק, הנדסת אנוש וכמובן – צלמים, שווה אלף מילים, ולפעמים גם לא מעט שקלים שייכנסו לכיסכם. ואם כבר שלפתם את המצלמה ואתם מכוונים את הזום, הנה כמה טיפים שיהפכו את התמונות שלכם לאמצעי קידום המכירות הטוב ביותר שלכם.

צלמו רק את מה שאתם באמת מוכרים

אתם מוכרים סמארטפון אבל בלי מטען? אוהל כדורים לילדים אבל בלי הכדורים? מחשב נייד ללא התיק שלו? כל האפשרויות האלה הן לגיטימיות, וכנראה גם לא תהיה לכם בעיה למצוא קונים, כל עוד תכניסו לתמונה רק את מה שאתם מוכרים, ותשאירו את המטען, הכדורים או התיק מחוץ לפריים. גם אם תוסיפו הערה בגוף המודעה "ללא המטען", הקונה הפוטנציאלי שלכם ירגיש מרומה כשישווה את מה שהוא מקבל למה שצילמתם בתמונה.

אל תשתמשו ב"אילוסטרציה"

רבים מהמוכרים באינטרנט, בייחוד כאלה שמתנסים במכירות בפעם הראשונה, מעדיפים לחפש באתרי קניות באינטרנט מוצר דומה או תמונה של אותו דגם, ומשתמשים בה לפרסום המוצר שהם מוכרים (למשל מכאן). בין אם הסיבה לכך היא חוסר ניסיון או עצלות, טקטיקה כזו עלולה ליצור תחושה של חוסר אמינות אצל הקונה הפוטנציאלי, שמבין שהתמונה אינה משקפת את הפריט המוצע למכירה, ומעלה חששות שאולי בגלל מצבו של הפריט העדיף המוכר שלא להעלות תמונה שלו. אל תתעצלו – לצלם תמונה ולהעלות אותה לאינטרנט לפעמים ייקח לכם פחות זמן מאשר למצוא תמונה מקבילה באינטרנט.

הקפידו על תפאורה נכונה

אין טעם לצלם את הפריטים שאתם מוכרים במחסן האספקה שלכם, או בתוך הארגז שבו הגיעו מהספק. תנו לכל פריט מרחב משלו כשאתם מצלמים אותו, גם אם מייד אחר כך הוא יחזור לארגז שממנו יצא. שימו לב שהתאורה גם היא מספיקה, ואל תסתפקו בפלאש של המצלמה, שלפעמים יכול דווקא לסנוור ולהרוס את התמונה. אור טבעי הוא האידאלי, וגם אם אתם משתמשים בכל זאת בתאורה מלאכותית, העדיפו לצלם במהלך שעות היום, ולא בלילה.

לא בקמצנות ולא בפזרנות

ככל שתעלו יותר תמונות, מיותר זוויות, של המוצר שאתם מוכרים, כך הקונים שלכם יקבלו מושג טוב יותר איך הוא נראה. מנגד, אין צורך ליצור "בוק" צילומים מושקע עבור כל אחד ואחד מהמוצרים. בדרך כלל ניתן להסתפק בלא יותר משלוש או ארבע תמונות, כל עוד הן מציגות תמונה מלאה ומקיפה של המוצר, ובייחוד פריטים קטנים בו שתמונה כללית אחת אינה מאפשרת להציג. הציגו תמונות באיכות גבוהה ובגודל סביר – לא קטן מדי שלא יאפשר לבחון מקרוב את הפריט, אך גם לא תמונות ענק שהלקוח הפוטנציאלי יצטרך להקטין כדי להיות מסוגל לראות על מסך המחשב שלו את המוצר השלם.

נאמן למקור

מותר ורצוי לערוך את התמונות שאתם מעלים כדי לחתוך מהן שוליים מיותרים, לשפר את התאורה, הבהירות או הצבעים. אסור באיסור חמור להשתמש באפשרויות העריכה כדי להעלים פגמים במוצר או לשפר את המראה שלו, באופן שיהפוך את התמונה ללא מייצגת. אם אתם חוששים שאף אחד לא ירצה לקנות את המוצר שלכם במצבו ה"טבעי", אל תדאגו – באינטרנט תמיד תוכלו למצוא לפחות קונה אחד.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות