טיפים לניהול נכון של עסק קטן

עבור רבים מאתנו הקמה וניהול של עסק פרטי הוא חלום שנמצא בראשנו זמן רב והרצון, להתנתק מהכבלים של הבוס, להרוויח סכומי כסף בלתי מבוטלים ולהגשים את עצמנו מבחינה מקצועית וקיומית הן חלק מהסיבות, אך להקים עסק כמעט כל אחד יכול אבל כאשר זה מגיע לניהול שלו רבים נופלים ויחד איתם גם העסק, במאמר זה נדגיש כמה נקודות חשובות מאד בניהול עסקים קטנים וכיצד נדאג שהעסק יצעד קדימה ויגדיל את הכנסותיו ואת היקף פעולותיו עם מינימום סיכונים בדרך.

דגשים בדרך לניהול נכון וטוב של עסק קטן

  • דעו את סכום ההוצאות הקבועות שלכם והעריכו כמיטב יכולתכם את המשתנות-ניהול כספים נכון הוא ה א-ב של כל עסק קטן וגדול, ישנם עסקים שכמות העבודה שהם מכניסים נותנים לבעל העסק את ההרגשה כי רווחי אך בפועל כנראה שתמחור השירותים או המוצרים שלו לא היה נכון מכיוון והוצאות העסק גבוהות מההכנסות שהוא מייצר ואת זה יראה בעל העסק בהפתעה כאשר חשבון הבנק יציג מינוסים לאחר הפקדת הכסף, לכן חשוב תמיד לדעת את ההוצאות הקבועות ולחשב את המשתנות הכי קרוב שניתן בכדי שתדעו כמה כסף עליכם להרוויח בכדי להחזיק את החשבון שלכם בצורה מאוזנת.
  • בצעו מעקב אחרי חובות ובצעו גבייה בזמן-חובות אבודים וגבייה הם בעיות שכמעט כל עסק מתמודד עמם, עליכם להיות מסודרים מאד בעניין ולהפסיק עבודה (או לעבור לתשלום במזומן) עם כל לקוח שמושך את חובותיו יותר זמן מאשר הוסכם לכך בזמן העסקה.
  • שמרו את כל החשבוניות והקבלות של הוצאותיכם-שמירה על חשבוניות וקבלות של הוצאות העסק תצמצם עבורכם את תשלום המס בתום השנה וחשוב מאד לשמור אותם בצורה מסודרת ואחראית כדי שיגיע הזמן תוכלו להגיש אותם לרואה החשבון שלכם מבלי שיאבד אף חשבון.
  • הכינו לעצמכם יעדים ומטרות בכל תקופה-סימון יעדים ומטרות הם חלק חשוב מאד בכל עסק ובמיוחד בעסק שבעליו שואף לגדול ולהתרחב, הצבת היעדים לכל רבעון תגרום לכם להשקיע ולכוון גבוה ותמריץ אתכם לעבר המטרה הנכספת.
  • שווקו עצמכם בכלים הטובים ביותר שמתאימים לאופי העסק שלכם-בכדי להגיע ליעדים ולמטרות שלכם תצטרכו ברוב המקרים לקוחות משלמים ואליהם צריך להגיע בדרך כלשהיא אשר יכולה להיות באמצעות פרסום ממומן באינטרנט, אתר אינטרנט מקודם בתוצאות האורגניות של גוגל, פרסום באתרי אינטרנט אחרים, פרסום בעיתונים, פרסום ברדיו, חלוקת פליירים או כל אמצעי שיווק אחר שיתאים ספציפית לעסק שלכם.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות