טיפים לעיצוב פנקס צקים לעסק

פנקסי צ'קים הם אחד מאמצעי התשלום הנפוצים ביותר עבור כל עסק, אך לא תמיד מבינים בעלי עסקים את הפוטנציאל השיווקי שיכול להיות להם. בדרך כלל נתפס פנקס צ'קים כמשהו פונקציונאלי בלבד, אשר משמש אך ורק להעברת כספים מן העסק לספקים, תשלום משכורות וכדומה. אך כל עוד הצ'ק נמסר לאדם כלשהו הוא יכול לשמש כאמצעי שיווקי בדיוק כמו כל חפץ אחר שמקורו בעסק, החל מאריזות של המוצרים הנמכרים בו ועד לשלטי חוצות ואתרי אינטרנט. התפיסה השיווקית המתקדמת כיום רואה את מיתוג העסק כתהליך שחובק כל פרט ופרט, ופנקסי צ'קים צריכים על פי גישה זו להיות מעוצבים בהתאם לתדמית שהעסק רוצה לשדר בדיוק כמו מדי העובדים או עיצוב הפנים של משרדי העסק.

כיום ניתן להדפיס צ'קים מעוצבים במקומות אשר מציעים גם שירותי עיצוב. מעבר לפרטים הקבועים אשר חייבים להופיע בצ'ק (פרטי החשבון, פרטי ההתקשרות וכו..), ישנו חופש עיצובי רב מאוד בהדפסת פנקסי צ'קים. כך למשל אפשר להחליף את הרקע המקובל של פנקסי צ'קים, שהוא בדרך כלל רקע אחיד בצבעים אשר מזוהים עם המיתוג של הבנק בו נמצא החשבון. במקום זאת אפשר להדפיס פנקס צ'קים שהרקע בו תואם את הצבעוניות אשר מופיעה בשאר מוצרי החברה כגון בניירת המשרדית, שלטי חוצות, אריזות וכדומה. כך הופך פנקס הצ'קים לחלק מהמיתוג הכולל של העסק ומסייע ביצירת תדמית אחידה ומכובדת.

התאמת פנקס צ'קים מעוצב לעסק- דגשים עיקריים

בכל מה שקשור לנושא של הדפסת צ'קים חשוב מאוד לפנות למעצבים מקצועיים כדי לבצע את תהליך העיצוב וההדפסה, כיוון שללא הידע המקצועי עלול פנקס הצ'קים המודפס להוות "פרסומת שלילית" ואף לא להיות מאושר על ידי הבנק כאמצעי תשלום קביל.

כאשר מדפיסים פנקס צ'קים מעוצב לעסק ישנם מספר פרטים שחשוב להקפיד כי יופיעו בצורה ברורה על גבי כל צ'ק. הצ'ק צריך לכלול בצורה קריאה את פרטי חשבון הבנק ואת פרטי ההתקשרות, ובנוסף לכך יכול כל בנק להטיל מגבלות נוספות או לחייב את לקוחותיו להדפיס פנקסי צ'קים עם פרטים נוספים. כיוון שלא ניתן להשתמש בצ'קים שלא אושרו על ידי הבנק בו נמצא החשבון, יש צורך לקבל מהבנק את כל המידע הדרוש לצורך הדפסת צ'קים מעוצבים בסגנון אישי. בנוסף לפרטים אלו משולבים בצ'קים מרכיבי אבטחה שנועדו למנוע אפשרות של הדפסת צ'קים מזוייפים בידי גורם זר.

מרכיב חשוב נוסף בהתאמת פנקס צ'קים מעוצב הוא כמובן הלוגו של העסק. ישנה חשיבות רבה להדפסה איכותית של הלוגו תוך הקפדה על כך שהצבעים יתאמו את האופן בו מוצג הלוגו במקומות אחרים (פרסומים, אתר האינטרנט של העסק ועוד). ככל שמדפיסים את פנקס הצ'קים במקום איכותי יותר כך אפשר להיות בטוחים שהלוגו שיופיע על הצ'קים יהיה תואם במדוייק את הצבעים הספציפיים, ללא "סטיות" שנובעות מהדפסה לא איכותית ועלולות לגרום ללוגו להופיע בצבעים אחרים.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות