טיפים לשמירה על מים נקיים ועל הבריאות

טיפים לשמירה על מים נקיים ועל הבריאות

איכות מי השתייה בישראל מנוטרת על ידי משרד הבריאות באופן קבוע. האמצעים העיקריים העומדים לרשות משרד הבריאות הם מדדים מיקרוביאלים וכימים, כפי שנקבע בתקנות בריאות העם. יחד עם זאת, גם לצרכני הקצה יש תפקיד בשמירה על מים נקיים ועל הבריאות. הנה כמה טיפים שיכולים לעזור:

א. בדיקות מים תקופתית – חשוב לבצע בדיקות תקופתיות של מאגרי המים במבני מגורים ובניינים משותפים. חברה מקצועית שבודקת את מאגר המים מונעת הצטברות של נזקים, מאתרת בזמן זיהומים ומאפשרת טיפול יסודי לפי התקנות והוראות החוק. בדיקות מים תקופתיות הן חלק בלתי נפרד משמירה על איכות חיים גבוהה ומניעת מחלות. בנוסף, חברה מובילה יכולה לנקות ולחטא את מאגרי המים על בסיס שנתי או לפי צרכי הלקוח.

ב. דיגום מים – האיכות המיקרוביאלית של מי השתייה נבדקת לאחר דיגום מים. הדיגום מאפשר בדיקת נוכחות חיידקים אינדיקטורים המעידים על חשד להימצאות פתוגנים. השינוע של המים ממאגרי השתייה למעבדות מתבצע על ידי חברות המציעות שירותי דיגום. יש הוראות ברורות לביצוע הדיגום והקפדה עליהן מונעות קבלת תוצאות שגויות.

ג. טיפול במים – כל צרכן פרטי יכול להתקין אביזר מניעת זרימה חוזרת מסוג "מז"ח" כדי לטפל במי השתייה. האביזר מונע זיהומים ומתאים למקומות בהם הפרדה של מרווח אוויר אינה אפשרית. הטיפ בהקשר הזה הוא לברר על הבדלים בין סוגי אביזרים, להתייעץ עם אנשי מקצוע ולוודא עמידה בתקני משרד הבריאות ומכון התקנים.

איך מתאמים בדיקות מים תקופתיות?

אחרי שמחליטים על תיאום בדיקות מים תקופתיות, ניתן להיכנס לעובי הקורה וליצור קשר עם החברות העוסקות בתחום. כדאי להתחיל באיסוף המלצות והשוואת נותני שירותים לפי איזור המגורים. בשלב השני אפשר להיכנס לאתרי האינטרנט, לקרוא חוות דעת של לקוחות קודמים וגם להשתמש ברשתות חברתיות על מנת להכין את שיעורי הבית.

אפשר לתאם את הפגישה עם נציגי החברות בבית הלקוח או העסק. חשוב לנצל את ההזדמנות ולשאול על פתרונות דיגום, בדיקה, ניטור וחיטוי מאגרי מים קיימים לפני שמתחייבים על חוזה לרכישת השירות.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות