טכנולוגיית הגלישה המהירה באינטרנט כיום

אף אחד אינו יכול להתעלם מהפרסומות הרבות בטלביזיה וברדיו אודות טכנולוגיית הגלישה המהירה בחברות אלו ואחרות. נכון לשנת 2013 כמעט לכל אדם יש מחשב ביתי המחובר לרשת האינטרנט וכל אחד מעוניין לגלוש בצורה הנוחה והמהירה ביותר. מאמר זה יגולל בפניכם הכל אודות טכנולוגיית הגלישה המהירה באינטרנט.

מתחברים וגולשים- מאז ועד היום

ניתן לראות כי ההתחברות ומהירות העברת הנתונים ברשת התפתחה לטובה בעשור האחרון וזאת בהתאם לקצב המהיר של הקדמה הטכנולוגית. אם בעבר, שיטת ההתחברות הייתה אנלוגית, דהיינו על ידי אותם צלילים צורמים של חייגן אשר חייג אל מספר מיוחד שהוקצה על ידי אחד מספקי האינטרנט ולאחר אישור הועברו הנתונים מהשרת של הספק למודם של אותו אדם, כיום המצב השתנה לחלוטין. נכון להיום, רוב האנשים משתמשים בטכנולוגיית ADSL וחיבור בכבלים. טכנולוגיית ה- ADSL מאפשרת תקשורת מהירה ללא חייגן, ללא הפרעות בקו הטלפון הרגיל, חיבור ישיר לספק. חיבור לכבלים, משמע חיבור אינטרנט המשתמש באותה תשתית של חברת הכבלים בבית הלקוח וזאת על ידי התקן מיוחד, התקן הדוקסיס.

מסדרים את הראש- נקודות חשובות

רבים אינם מבינים את כל הקשור לגלישה מהירה באינטרנט, מהי תשתית, מי הן החברות אשר מספקות תשתית ומה ההבדל ביניהן לבין החברות אשר מספקות אינטרנט, מה מהיר יותר ומה עדיף. להלן, מספר נתונים ונקודות חשובות אשר יעזרו לכל אחד לעשות "סדר בראש" בכל הקשור אל אינטרנט:

  • תשתית- בישראל יש מספר ספקי תשתיות. תפקידם של אלו הוא לדאוג לקשר בין המחשב של הספק לבין המחשב של הלקוח. חלק מהחברות הותיקות הן בזק והוט, כיום גם חברות הסלולארי נכנסות לתחום האינטרנט הביתי.
  • סוגי תשתית- התשתית שחברת בזק מספקת היא באמצעות קווי הטלפון, חברת הוט באמצעות הכבלים והחברות הסלולאריות באמצעות תקשורת יבשתית- סלולארית.
  • ספקי אינטרנט- בישראל רשומות מעל לארבעים ספקיות אינטרנט. הספקיות הגדולות והמוכרות יותר הן סמייל, בזק בינלאומי, נטוויזון ומחב"א.

גולשים במהירות האור?

כאן מדובר על משפט מוגזם אך יש מומחים הטוענים כי בעתיד נגיע למהירות אשר לא תבייש ביטוי זה. נכון להיום, כאשר העולם 'מונע' על ידי האינטרנט וכל בית עסק או אדם פרטי מבלים זמן רב בחיפוש אחר אינפורמציה, ביצוע רכישות שונות ופעולות נוספות הקשורות אל האינטרנט, מהירות גלישה באינטרנט קריטית יותר מאי פעם ויכולה להגיע בארץ עד ל100 מגה ביט לשנייה. כיום, כל אחד יכול לבחור חיבור NGN של בזק, ADSL, חיבור לכבלים או חיבור אלחוטי מהיר. אפשרויות מהירות הגלישה רבות ואם בעבר, המחיר היה השיקול החשוב ביותר, כיום ניתן לאתר חבילות אינטרנט מהיר במחירים אשר אפשריים לכמעט כל כיס. נכון להיום, טכנולוגיית הגלישה החדישה ביותר בישראל היא באמצעות כבל תת ימי ורשת ה-.NGN.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות