טעויות נפוצות בעיצוב ובחירת משרד

לא אחת אנו נתקלים בבחירות של נכסים שכלל אינם מתאימים לסוג העסק, בעיצוב רנדומלי שמעיד על היעדר תכנון וחשיבה מוקדמים, עומס של פריטים ורהיטים במבנה, גופי תאורה חלשים וכן הלאה. טעויות אלו מאפיינות בחירות של משרדים להשכרה שאינם מתאימים לאופי של בית העסק, חוסר אינטראקציה בין העובדים בעקבות מטבח קטן מדי, כיסאות בלתי נוחים שאינם הולמים את גובה השולחן, תאורה קלוקלת ועוד. להלן מספר נקודות שיש לחשוב עליהן במסגרת עיצוב ובחירת משרדים, במיוחד אם אתם אוהבים את צוות העובדים ומעוניינים להגביר את תפוקתם.

עיצוב מוצלח הוא בעל חשיבות לא רק ברמה האסתטית מיתוגית, אלא גם מהבחינה שהמשרד לא אחת מהווה את הבית השני של העובדים והעיצוב ככל הנראה ישפיע רבות על החיבור של כל עובד אל מקום עבודתו. להלן מספר דברים שרצוי להתייחס אליהם טרם שיפוץ משרדים.

בחירה לא נכונה של נכס עבור בית העסק

עיצוב פנים, חשוב ככל שיהיה, לא מסוגל להפוך עולמות כאשר הבסיס הוא כמובן השלד של המשרד, מיקומו והנתונים הבסיסיים שאי אפשר לשנות בו. טרם נכנסים למשרד ומתלבטים כיצד יש לעצב את החלל, חשוב לוודא טרם כי המשרד הולם את צרכיכם. יש לוודא כי חלוקת החלל במשרד מתאימה לרבות גודלו, תוך חשיבה ארוכת טווח במקרים עתידיים של התרחבות אפשרית של העסק. יש להביא בחשבון שלפעמים נהוג לפרסם את שטח הברוטו של המשרד, אולם בפועל השטח נטו של החלל הוא יותר קטן בצורה משמעותית.

גובה התקרות ודלפק הקבלה

כאן חשוב להתייחס למשל לגובה התקרה שהינה בעל השפעה עצומה על התחושה והאווירה במרחב העסק. תקרות נמוכות יתאימו יותר למשרדים או קליניקות שמעוניינים להעביר מסר אינטימי. תקרות גבוהות יידרשו עבור משרדים יוקרתיים וחללים שברצונם לשדר עוצמתיות. בנוסף חשוב לבדוק האם דלפק הקבלה הוא עניין של הכרח או שסביר להניח שהוא יוותר לא מאויש ויוביל לבזבוז של שיטח ניכר בחלל המשרד. דלפק הקבלה, כשמו כן הוא, האזור שבו אתם עתידים לקבל את לקוחותיכם, ועל כן המיקום שייקבע את הרושם הראשוני וכמובן שיש לדאוג לרושם חיובי.

דלפק הקבלה הוא המקום שבו ניתן יהיה להביא בצורה הטובה ביותר את המסר שבית העסק אמור להעביר. יחד עם זאת, אם שטח המדרש מאד קטן, ייתכן כי זה יהיה בזבוז של שטח המשרד. במשרדי עורכי דין למשל, משרד קבלה מרשים הוא הכרח. במשרדים אחרים, אין צורך ממשי בדלפק קבלה וניתן במקום לארגן פינת ישיבה בכניסה ולנצל את האזור לפינת המתנה שתהייה מעין סלון לקבלה נעימה ופחות מנוכרת של באי המשרד. זכרו כי כרטיס הביקור של כל עסק הוא העיצוב ותהייה זו טעות מרה להתעלם מנושא המיתוג. כבר בשלבי התכנון יש לחשוב על התדמית ועל שטח שיווקי פרסומי.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות